Col·laboracions

Jornada continuada i neurociència

Francesc Xavier Moreno, doctor en Psicologia, pedagog i col·laborador d’Edu21

Pel curs escolar 2012-2013 el Departament d’Ensenyament ha realitzat un protocol per a la petició d’una organització horària singular per part dels centres educatius públics de secundària. Es tracta d’un protocol que permet als centres demanar la jor

llegir més

Benestar acadèmic i acció tutorial

Marc Antoni Adell (Universitat de València) i Albert Sesé (Universitat de les Illes Balears)

La nostra vol ser una aportació en el camp de la Psicologia de l'Educació, orientada a detectar la presència de la dimensió afectiva –el benestar acadèmic– de la personalitat dels nostres estudiants i la seua predicció, des de l'actuació del tutor/a

llegir més

La màgia de llegir i escriure

Equip "la màgia de llegir i escriure"

Sabem que el llenguatge és l’expressió més sofisticada de l’evolució de l’espècie humana i un dels elements que més ens diferencia de la resta d’espècies. El domini de la lectura representa un pas encara més sofisticat i un objectiu prioritari en el

llegir més

La síndrome de l’emperador

Francesc Xavier Moreno Oliver, doctor en psicologia i pedagog, col·laborador d’Edu21

Des de fa un temps constatem un augment sensible del nombre d'agressions dels fills cap als seus pares. A Catalunya, segons el seu fiscal en cap, en el 2011 aquesta problemàtica s’ha incrementat en un 55% respecte a l'any anterior.

llegir més

Deures sí, deures no

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB

Ja fa unes setmanes va sortir la noticia que els pares francesos farien vaga respecte als deures escolars dels seus fills perquè consideraven que ja en tenien prou amb l’activitat realitzada a l’escola; consideraven que els deures per fer a casa eren

llegir més

Aprendre a encuriosir-se

Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21

De sobte, mentre mirava un documental de rodamóns, vaig quedar-me bocabadat veient com una noia havia passat quatre anys de la seva vida a una illa semidesèrtica de Nova Zelanda simplement observant la natura, aprenent i fent-se seu el territori que

llegir més

L’avaluació dels docents, a internet

Joan Queraltó, gerent d'Edu21

Us imagineu que a Catalunya es decidís penjar a internet les avaluacions individuals de tots els mestres de Primària; al costat del nom i cognoms de cada docent, apareixeria el seu lloc al rànquing nacional en funció dels resultats dels seus alumnes

llegir més

Els avis a l’escola

Mercè Olivé i Rosa Ricol, coordinadores d’Educació Primària i Educació Infantil (Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues)

Podem llegir en el passat butlletí 58 d’Edu21 un article del Sr. Jaume Sarramona presentant una reflexió sobre el paper dels avis en l’educació. No cal dir que les seves paraules tenen un contingut

llegir més

El fracàs de l’educació comprensiva?

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB

La proposta d’una educació bàsica comprensiva (tots els alumnes en una mateixa aula al llarg de tota l’escolarització obligatòria) va tenir des del primer moment tants defensors com detractors, aquests darrers especialment en el nivell secundari. El

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24