Col·laboracions

Vocació docent a prova de foc. Una gira pedagògica per Panamà

Àngels Domingo, pedagoga, professora i experta en formació de mestres, col·laboradora d’Edu21

Des d’Edu21 desitjo fer-vos participar d’una recent vivència educativa i formativa que acabo de viure i que considero aprofitable en els actuals moments de l’educació a casa nostra. He format part d’una gira docent pel Panamà convidada pel ministeri

llegir més

Premis i càstigs, elements ordinaris en l’actuació educativa

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

El tema dels premis i càstigs en el procés educatiu és un dels considerats tabús, segons comentàvem en un escrit anterior; tothom els aplica i resulta difícil parlar-ne obertament. Ara, però, en farem un recordatori del que signifiquen i de les condi

llegir més

L’aprenentatge cooperatiu

Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21

Resulta evident que l’aprenentage individualitzat –que no individualista- esdevé imprescidible per garantir l’assoliment dels continguts curriculars i de les conductes adients, per arribar a considerar a una persona ben formada. No és prou, però: cal

llegir més

Temps de preinscripció i matriculació

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Temps de preinscripció i de posterior matriculació a les escoles del nostre país. Les famílies en parlen i discuteixen sobre les normes que regeixen aquest procés, de tanta incidència en la vida dels pares i, lògicament, dels propis alumnes. Hi ha pu

llegir més

Què ha d’ensenyar l’escola?

Mireia Civís Zaragoza i Enric M. Sebastiani, FPCEE Blanquerna – URL

Sense caure en paranys terminològics, i emparats sota la pregunta genèrica de “Què ha d’ensenyar l’escola?”, el passat 2 de desembre es va dur a terme la desena Jornada d’Edu21 volen

llegir més

Eugeni d’Ors i la pedagogia de l'”Obra ben feta” (i II)

Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona

La pedagogia orsiana és una pedagogia que vol recuperar –davant de la producció en sèrie del món industrial i de la despersonalització de l’activitat laboral moderna– els valors del treball de l’artesà de l’Edat Mitjana. Llavors hom iniciava la seva

llegir més

Eugeni d’Ors i la pedagogia de l'”Obra ben feta” (I)

Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona

Pensador polièdric, personatge controvertit i una personalitat complexa, tal vegada fins i tot barroca, Eugeni d’Ors (1881-1954) va mantenir amb Catalunya una relació entre l’amor i l’odi. Si el seny i la rauxa han estat considerats tradicionalment e

llegir més

Sobre els uniformes escolars i altres tabús

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

En tots els àmbits de la vida hi ha tabús que cal superar si es vol avançar en el camí del progrés, i l’educació no és una excepció. No em refereixo a superar qualsevol cosa que hagi estat en el passat sinó a poder analitzar els temes amb serenor, se

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20