Equip "la màgia de llegir i escriure"
Sabem que el llenguatge és l’expressió més sofisticada de l’evolució de l’espècie humana i un dels elements que més ens diferencia de la resta d’espècies. El domini de la lectura representa un pas encara més sofisticat i un objectiu prioritari en el
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, doctor en psicologia i pedagog, col·laborador d’Edu21
Des de fa un temps constatem un augment sensible del nombre d'agressions dels fills cap als seus pares. A Catalunya, segons el seu fiscal en cap, en el 2011 aquesta problemàtica s’ha incrementat en un 55% respecte a l'any anterior.
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB
Ja fa unes setmanes va sortir la noticia que els pares francesos farien vaga respecte als deures escolars dels seus fills perquè consideraven que ja en tenien prou amb l’activitat realitzada a l’escola; consideraven que els deures per fer a casa eren
llegir més
Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21
De sobte, mentre mirava un documental de rodamóns, vaig quedar-me bocabadat veient com una noia havia passat quatre anys de la seva vida a una illa semidesèrtica de Nova Zelanda simplement observant la natura, aprenent i fent-se seu el territori que
llegir més
Joan Queraltó, gerent d'Edu21
Us imagineu que a Catalunya es decidís penjar a internet les avaluacions individuals de tots els mestres de Primària; al costat del nom i cognoms de cada docent, apareixeria el seu lloc al rànquing nacional en funció dels resultats dels seus alumnes
llegir més
Mercè Olivé i Rosa Ricol, coordinadores d’Educació Primària i Educació Infantil (Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues)
Podem llegir en el passat butlletí 58 d’Edu21 un article del Sr. Jaume Sarramona presentant una reflexió sobre el paper dels avis en l’educació. No cal dir que les seves paraules tenen un contingut
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB
La proposta d’una educació bàsica comprensiva (tots els alumnes en una mateixa aula al llarg de tota l’escolarització obligatòria) va tenir des del primer moment tants defensors com detractors, aquests darrers especialment en el nivell secundari. El
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, doctor en Psicologia i pedagog, col·laborador d’Edu21
Aquest argument de temps passats, sorprenentment, avui es continua sentint en les nostres aules. Es tracta d'una tesi certa? Analitzem algunes accions docents.
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d’Edu21
En referir-se als rendiments acadèmics de l'alumnat, hom considera prioritàriament –quan no exclusivament– les notes, les qualificacions. Les notes, però, no són tot el rendiment. Hi ha altres dimensions o components dels rendiments. Altrament
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
El departament d’Ensenyament ha endegat una campanya per a sensibilitzar les famílies vers la col·laboració amb les escoles. En aquesta campanya es diu que els pares poden entrar al web del departament on hi trobaran informacions que els ajudaran al
llegir més