Salvador Carrasco Calvo, professor de Sociologia, Universitat de Barcelona
En un dels seus relats curts, datat el 1748, Voltaire conta la història d’Ituriel, que va esmerçar molts esforços per a millorar Persèpolis. La vida de la ciutat estava afectada per infinitat de mals, que quedaven sense resoldre. Després de cada inte
llegir més
Miquel Àngel Prats, professor FPCEE Blanquerna i col·laborador d’Edu21
Si a l’anterior article fèiem èmfasi en la importància que tenien les TIC com a nou llenguatge i nou alfabet emergent, en aquest escrit analitzarem els aspectes on les TIC incideixen més com a noves formes, espais i escenaris de participació, de comu
llegir més
Joana Ferrer i Miquel, doctora en Filosofia, llicenciada en Dret, professora d'institut
En aquest curs 2007-2008, l’Educació Secundària Obligatòria ha estrenat normativa d’inici de curs amb uns canvis profunds de plantejament que defineixen no tan sols alguna modificació a nivell curricular –que és el denominador comú dels reiterats can
llegir més
Mireia Civis, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
En un article publicat en el butlletí 4 d’Edu21, Jordi Longás ens deia que “ens hem de convèncer que l’educació és cosa de tots” i aquesta idea em sembla fonamental si volem que l’educació al país f
llegir més
Xavier Sans i Antolí, mestre i col·laborador d'Edu21
Entenent que la societat postindustrial o societat del capitalisme informacional disposa d’uns paradigmes funcionals i de control distints als de la seva predecessora immediata, cal pensar que el procés educatiu també els posseeix en la seva justa me
llegir més
Jordi Garriga, consultor e-Motiva
L’escola és una organització? Justament perquè la resposta és obvia no estic segur de què contestar donat que l’observació del que ens envolta no ho sembla corroborar pas. M’explicaré.
llegir més
Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB
Si es vol conèixer la situació actual de la recerca pedagògica a Catalunya, cal recórrer d’entrada a uns estudis ja realitzats al respecte i que donen una visió força ajustada del què ha estat aquesta recerca en els darrers vint anys: el Llibre Blanc
llegir més
Dr. Francesc Xavier Moreno, col·laborador d'Edu21
En unes reflexions anteriors abordàrem la temàtica dels problemes de conducta que presentaven alguns alumnes en els centres escolars i afirmàvem que hi havia solució. En aquest sentit, ara és el moment d’esbossar possibles propostes per resoldre la p
llegir més
Jordi Longàs, pedagog, professor FPCEE Blanquerna
La situació de l’escola, i per extensió de l’educació, a l’inici del segle XXI –que diuen marca l’entrada en l’era del coneixement- bé pot resumir-se com de desconcert. I no és suficient recórrer a la velocitat dels canvis socials o a la irrupció de
llegir més
Elena Bigas (Mestra del CEIP El Sagrer)
L'autora, tutora d'un curs de quart de primària, comparteix amb nosaltres la carta d'acomiadament que va llegir als seus alumnes el darrer dia de curs, on s'adreça a tots ells d'una manera emotiva i sincera.
llegir més