Col·laboracions

El futur dels estudis de Pedagogia a la universitat

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB

Els estudis universitaris de Pedagogia han tingut una història plena de dificultats i de controvèrsies, entre altres raons perquè han estat en molts períodes allunyats de la mateixa formació dels docents dels diferents nivells del sistema educatiu, l

llegir més

Educació visible, eficient i d’èxit. L’escola intel·ligent.

Miquel Àngel Comas, col·laborador d’Edu21 i professor de la Facultat d’Educació (UIC)

La creació de sistemes educatius competencials, que responen a polítiques estratègiques i a la necessitat de crear un segell propi i comú amb una clara visió de futur de compromís i de qualitat, afavoreix la construcció, promoció i consolidació de ce

llegir més

Vèncer la por a la diferència, també en educació

Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21

Més enllà de si ens en sortirem amb o sense Espanya en un futur proper podem fer un petit esforç i imaginar-nos que l’Estat de les Autonomies hauria estat molt més eficaç i, posteriorment, viable si s’hagués reconegut el dret a la diferència, en aque

llegir més

L’educació emocional i la comunicació a l’escola (i II)

Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)

Cal considerar que la “proposta de comunicació” que adopta cada persona és en gran mesura mediadora i, fins i tot, determinant en la seva “proposta de relació”. Certament el llenguatge pot descriure la realitat però especialment perquè

llegir més

Una escola dins l’escola

Xavier Cereijo, coordinador Garbí Obert Escola d’Esport i Formació. Escola Garbí

La Fundació Pere i Robert Vergés, Garbí Obert, és un departament més de l’Escola Garbí que dóna continuïtat al projecte educatiu amb totes les activitats que es realitzen fora de l’horari lectiu.

llegir més

I ara ens sobrepassa la formació professional

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Aquest curs hi ha hagut un creixement significatiu de la demanda de formació professional, en especial en algunes branques on sembla que hi ha més possibilitats de trobar feina. És una sorpresa? No hauria de ser-ho si hagués una planificació mitjanam

llegir més

Educació, formació i recerca: motor estratègic de la Unió Europea

Núria Aris, vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC) i Miquel Àngel Comas, professor de la Facultat d’Educació (UIC) i col·laborador d'Edu21

L’educació, la formació i la recerca esdevenen eixos prioritaris en les polítiques estratègiques de la Unió Europea i responen a una necessitat de crear un segell propi i comú, amb una clara visió de futur, de compromís i de qualitat, fent que esdevi

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24