Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB
Els estudis universitaris de Pedagogia han tingut una història plena de dificultats i de controvèrsies, entre altres raons perquè han estat en molts períodes allunyats de la mateixa formació dels docents dels diferents nivells del sistema educatiu, l
llegir més
Miquel Àngel Comas, col·laborador d’Edu21 i professor de la Facultat d’Educació (UIC)
La creació de sistemes educatius competencials, que responen a polítiques estratègiques i a la necessitat de crear un segell propi i comú amb una clara visió de futur de compromís i de qualitat, afavoreix la construcció, promoció i consolidació de ce
llegir més
Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21
Més enllà de si ens en sortirem amb o sense Espanya en un futur proper podem fer un petit esforç i imaginar-nos que l’Estat de les Autonomies hauria estat molt més eficaç i, posteriorment, viable si s’hagués reconegut el dret a la diferència, en aque
llegir més
Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)
Cal considerar que la “proposta de comunicació” que adopta cada persona és en gran mesura mediadora i, fins i tot, determinant en la seva “proposta de relació”. Certament el llenguatge pot descriure la realitat però especialment perquè
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Benvolgudes escoles; fa unes setmanes començava aquesta carta (en la qual us feia reflexions sobre la relació amb les famílies dels vostres alumnes), vaig arribar-ne fins la meitat i us vaig promet
llegir més
Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)
Com éssers socials ens resulta “vital” el ser capaços d’expressar els nostres sentiments, les nostres emocions, tot generant la millor “versió” d’un mateix.
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Benvolgudes escoles (deixeu-me fer servir aquest terme genèric per dirigir-me a vosaltres, sigueu de l’etapa educativa que sigueu; sempre m’ha agradat, la paraula escola): Vosaltres sabeu, igual que jo, que sobre la relació que heu de tenir amb les f
llegir més
Xavier Cereijo, coordinador Garbí Obert Escola d’Esport i Formació. Escola Garbí
La Fundació Pere i Robert Vergés, Garbí Obert, és un departament més de l’Escola Garbí que dóna continuïtat al projecte educatiu amb totes les activitats que es realitzen fora de l’horari lectiu.
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Aquest curs hi ha hagut un creixement significatiu de la demanda de formació professional, en especial en algunes branques on sembla que hi ha més possibilitats de trobar feina. És una sorpresa? No hauria de ser-ho si hagués una planificació mitjanam
llegir més
Núria Aris, vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC) i Miquel Àngel Comas, professor de la Facultat d’Educació (UIC) i col·laborador d'Edu21
L’educació, la formació i la recerca esdevenen eixos prioritaris en les polítiques estratègiques de la Unió Europea i responen a una necessitat de crear un segell propi i comú, amb una clara visió de futur, de compromís i de qualitat, fent que esdevi
llegir més