Col·laboracions

Josep Estalella i la pedagogia de la responsabilitat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona

Quan hom s’apropa al pensament i l’obra del Dr. Josep Estalella i Graells (1879-1938), director de l’Institut-Escola del Parc de la Ciutadella de Barcelona (1932-1938), observa que aquells que el van tractar el qualifiquen amb la consideració de peda

llegir més

La vacuna emocional

Francesc Xavier Moreno, Doctor en Psicologia, col·laborador d'Edu21

Plantegem-nos una metàfora terapèutica: La vacuna és una pràctica preventiva, no un procediment curatiu. Recórrer a la vacuna s’entén generalment com un mitjà fonamental perquè l’ésser humà pugui evitar els danys y perjudicis ocasionats per agents no

llegir més

L’educació dels Nahues: entre l’etnocidi i les TIC

Rocío Moreno, estudiant de doctorat en educació a la UAB i membre del grup de recerca GOREAD

“A Ayotitlán l’educació està en decadència” ens expliquen els membres del consell de savis de la comunitat nahua d’Ayotitlán al sud-oest de l’estat de Jalisco a Mèxic. Per a la gent que habita aquestes comunitats indígenes l’arribada de l’escola és m

llegir més

Gestió d’aula i valors educatius

Joana Ferrer i Miquel, professora de secundària, doctora en filosofia i llicenciada en dret

En educació, una idea de fons que fa uns quants anys es deixa sentir és que cal transformar allò que coneixem com la gestió diària d’aula i val a dir que al repte s’hi està posant fil a l’agulla per part de molts professionals de l’ensenyament.

llegir més

L’actitud del docent condiciona la resposta dels alumnes?

M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21

Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf

llegir més

L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2006

Ferran Ferrer i Bernat Albaigés (directors)

L'estat de l'educació a Catalunya, anuari 2006 és un informe que proporciona, a partir de mirades diverses sobre l'educació, una radiografia sobre els punts forts i febles del nostre sistema educatiu. Per això compta amb la contribució de diversos es

llegir més

Joan Bardina i la pedagogia de la voluntat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona

No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingress

llegir més

Expulsem alumnes d’educació especial?

Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21

Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19