Col·laboracions

Comentaris i propostes al projecte de la LEC (I)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Per primera vegada es planteja una Llei d’educació per a Catalunya, després que en diverses ocasions governs anteriors haguessin elaborat alguns esborranys que mai no van reeixir. Els motius eduïts aleshores per no fer-la fou l’advertiment que el niv

llegir més

La gestió de la complexitat en educació

Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d’Edu21

En el mes de juliol es publicava en el Butlletí d’Edu21 un article on es feia referència a l’actual complexitat que vivim a les nostres aules com a conseqüència de la ingent quantitat d

llegir més

Inici de curs

Elena Bigas, Mestra del CEIP El Sagrer i col·laboradora d’Edu21

Som el 15 de setembre i comença un nou curs. A les 9, molt puntuals, arriben els nens i nenes amb cara somrient i expectant; uns entren a la classe amb timidesa, sense saber gaire què han de fer, altres de forma decidida. Tots busquen el retrobament

llegir més

Josep Estalella i la pedagogia de la responsabilitat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona

Quan hom s’apropa al pensament i l’obra del Dr. Josep Estalella i Graells (1879-1938), director de l’Institut-Escola del Parc de la Ciutadella de Barcelona (1932-1938), observa que aquells que el van tractar el qualifiquen amb la consideració de peda

llegir més

Una breu anàlisi de la LOE

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Sens dubte, els sistemes educatius han de canviar amb el pas dels temps per a donar resposta als canvis socials però la pregunta que cal fer-se és si aquests canvis s’han de traduir forçosament en lleis orgàniques i generals. Els països madurs canvie

llegir més

La vacuna emocional

Francesc Xavier Moreno, Doctor en Psicologia, col·laborador d'Edu21

Plantegem-nos una metàfora terapèutica: La vacuna és una pràctica preventiva, no un procediment curatiu. Recórrer a la vacuna s’entén generalment com un mitjà fonamental perquè l’ésser humà pugui evitar els danys y perjudicis ocasionats per agents no

llegir més

L’educació dels Nahues: entre l’etnocidi i les TIC

Rocío Moreno, estudiant de doctorat en educació a la UAB i membre del grup de recerca GOREAD

“A Ayotitlán l’educació està en decadència” ens expliquen els membres del consell de savis de la comunitat nahua d’Ayotitlán al sud-oest de l’estat de Jalisco a Mèxic. Per a la gent que habita aquestes comunitats indígenes l’arribada de l’escola és m

llegir més

Gestió d’aula i valors educatius

Joana Ferrer i Miquel, professora de secundària, doctora en filosofia i llicenciada en dret

En educació, una idea de fons que fa uns quants anys es deixa sentir és que cal transformar allò que coneixem com la gestió diària d’aula i val a dir que al repte s’hi està posant fil a l’agulla per part de molts professionals de l’ensenyament.

llegir més

L’actitud del docent condiciona la resposta dels alumnes?

M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21

Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19