Àngels Domingo, pedagoga, professora i experta en formació de mestres, col·laboradora d’Edu21
Des d’Edu21 desitjo fer-vos participar d’una recent vivència educativa i formativa que acabo de viure i que considero aprofitable en els actuals moments de l’educació a casa nostra. He format part d’una gira docent pel Panamà convidada pel ministeri
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
El tema dels premis i càstigs en el procés educatiu és un dels considerats tabús, segons comentàvem en un escrit anterior; tothom els aplica i resulta difícil parlar-ne obertament. Ara, però, en farem un recordatori del que signifiquen i de les condi
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21
Resulta evident que l’aprenentage individualitzat –que no individualista- esdevé imprescidible per garantir l’assoliment dels continguts curriculars i de les conductes adients, per arribar a considerar a una persona ben formada. No és prou, però: cal
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Dèiem en la primera part de l’article de l’anterior Butlletí que per assegurar l’èxit en les comunicacions cal tenir ben clar quan es fan, qui les fa i com es fan. És a dir, cal definir els process
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Temps de preinscripció i de posterior matriculació a les escoles del nostre país. Les famílies en parlen i discuteixen sobre les normes que regeixen aquest procés, de tanta incidència en la vida dels pares i, lògicament, dels propis alumnes. Hi ha pu
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Una escola és una organització. És a dir, un conjunt de persones que treballen ordenadament per aconseguir uns objectius comuns. En aquest sentit (en d’altres, ja sabem que sí), una escola no es diferencia en res d’una empresa d’injecció de plàstic.
llegir més
Mireia Civís Zaragoza i Enric M. Sebastiani, FPCEE Blanquerna – URL
Sense caure en paranys terminològics, i emparats sota la pregunta genèrica de “Què ha d’ensenyar l’escola?”, el passat 2 de desembre es va dur a terme la desena Jornada d’Edu21 volen
llegir més
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
La pedagogia orsiana és una pedagogia que vol recuperar –davant de la producció en sèrie del món industrial i de la despersonalització de l’activitat laboral moderna– els valors del treball de l’artesà de l’Edat Mitjana. Llavors hom iniciava la seva
llegir més
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
Pensador polièdric, personatge controvertit i una personalitat complexa, tal vegada fins i tot barroca, Eugeni d’Ors (1881-1954) va mantenir amb Catalunya una relació entre l’amor i l’odi. Si el seny i la rauxa han estat considerats tradicionalment e
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
En tots els àmbits de la vida hi ha tabús que cal superar si es vol avançar en el camí del progrés, i l’educació no és una excepció. No em refereixo a superar qualsevol cosa que hagi estat en el passat sinó a poder analitzar els temes amb serenor, se
llegir més