Col·laboracions

L’educació dels Nahues: entre l’etnocidi i les TIC

Rocío Moreno, estudiant de doctorat en educació a la UAB i membre del grup de recerca GOREAD

“A Ayotitlán l’educació està en decadència” ens expliquen els membres del consell de savis de la comunitat nahua d’Ayotitlán al sud-oest de l’estat de Jalisco a Mèxic. Per a la gent que habita aquestes comunitats indígenes l’arribada de l’escola és m

llegir més

Gestió d’aula i valors educatius

Joana Ferrer i Miquel, professora de secundària, doctora en filosofia i llicenciada en dret

En educació, una idea de fons que fa uns quants anys es deixa sentir és que cal transformar allò que coneixem com la gestió diària d’aula i val a dir que al repte s’hi està posant fil a l’agulla per part de molts professionals de l’ensenyament.

llegir més

L’actitud del docent condiciona la resposta dels alumnes?

M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21

Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf

llegir més

L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2006

Ferran Ferrer i Bernat Albaigés (directors)

L'estat de l'educació a Catalunya, anuari 2006 és un informe que proporciona, a partir de mirades diverses sobre l'educació, una radiografia sobre els punts forts i febles del nostre sistema educatiu. Per això compta amb la contribució de diversos es

llegir més

Joan Bardina i la pedagogia de la voluntat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona

No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingress

llegir més

Expulsem alumnes d’educació especial?

Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21

Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct

llegir més

La formació d’adults necessita millorar

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21

Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19