Col·laboracions

La innecessària obsessió de tenir un cos perfecte

Joan Davía Matas, mestre, CEIP Joan Miró.

Als darrers anys han anat sorgint diversos trastorns relacionats amb la pròpia imatge corporal, apareixent en menor edat, presents a major edat i afectant cada vegada més, no només les dones, sinó també els homes. Parlem de malalties com l’anorèxia,

llegir més

Imatge i prestigi de la professió docent (I)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

L'educació és una tasca complexa, duta a terme sobre persones, per la qual cosa la figura dels professionals cobra major rellevància, en comparació amb un altre tipus d'activitat realitzada mitjançant processos mecanitzats, posem per cas.

llegir més

Recuperant valors

Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21

Darrerament, i amb motiu de l’estesa crisi financera i econòmica, es parla molt de recuperar valors. Es parla de com cal ajustar-se al moment actual tot fent presents valors força en desús.

llegir més

El binomi família-escola

Francesc Xavier Moreno Oliver, col·laborador d’Edu21

L’educació integral del nostres fills ve determinada per tres contextos diferenciats: la família, l’entorn social de relació i l’escola. La qualitat d’aquests contextos influenciarà de manera significativa en l’esmentat procés educatiu.

llegir més

No prometis si no “dons”… També a l’educació en el lleure

Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure

Ja s’ha acabat l’hivern i molts centres comencen a preparar les colònies. La principal motivació de l’equip de monitors és (hauria de ser) fer un servei al nostre entorn, a la societat que ens envolta: volem contribuir a fer un món millor, més just,

llegir més

Ha d’educar l’escola?

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Ben segur que aquesta pregunta semblarà a molts un simple exercici retòric, gairebé pròpia d’un primer curs de magisteri. Però resulta que per algunes persones i grups aquest interrogant mereix una resposta negativa, contradient la tradició pedagògic

llegir més

Eines digitals per a l’escola del segle XXI

Josep-Manuel Rafí i Francesc Solà, Director d’Edicions Educatives i Cap d’Edicions de Recursos Didàctics. Editorial Barcanova.

Quan parlem de l’escola catalana sovint ho fem enumerant els reptes que té plantejats des de les vessants més diverses: de l’alentiment dels moviments de recerca i innovació pedagògica als constants canvis legislatius i curriculars que l’afecten, pas

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19