Jordi Garriga, consultor e-MOTIVA i col·laborador d’Edu21
Acordar una llei d’educació, amb el consens de tots els agents socials implicats, és imprescindible. És un acte de responsabilitat col·lectiva, sense el qual es fa difícil pensar que el nostre sistema educatiu esdevingui un dels principals pilars en
llegir més
Mireia Civís i Zaragoza, Professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
Del Projecte de Llei d’Educació de Catalunya fa temps que se’n parla i se’n seguirà parlant. Ha estat objecte de moltes controvèrsies, d’interpretacions diverses i de polèmiques de posicions enrocades. Tanmateix, hi ha un punt del projecte que em sem
llegir més
Àngels Domingo, experta en pràctica reflexiva (UIC) i col·laboradora d’Edu21
La Pràctica reflexiva (PR) és una metodologia de formació en què els elements principals de partida són les experiències de cada docent en el seu context i la reflexió sobre la seva pràctica. Es tracta d’una opció formativa que parteix de la p
llegir més
Maite Gorriz, directora de l'IES Priorat
Partint de la realitat del sistema educatiu danès, els diferents països participants en una visita a aquest país: Alemanya, Bèlgica, Espanya, Estònia, Finlàndia, Grècia, Itàlia, Portugal, Romania, Suècia i Turquia, conjuntament amb el país amfitrió,
llegir més
Conrad Vilanou, Universitat de Barcelona
Quan encara perduren en la retina les imatges dels Jocs Olímpics de Pequín –un dels esdeveniments més destacats d’aquest any 2008 que ara fineix– sembla oportú que ens referim als valors de l’esport com instància pedagògica. En aquest sentit, una de
llegir més
Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure
"I tu què en penses? Què hi podem fer? Com t’has sentit? Com creus que ho podem solucionar? Tu què faries? Quines opcions tenim? Quina és la teva proposta?" Aquestes són algunes preguntes que els nens i nenes d’avui en dia estan poc acostumats a rebr
llegir més
Carme Balaguer, professora de Magisteri de la UIC
Aquestes quatre paraules surten de sobte de la meva boca, després d’adonar-me de la quantitat de temps que he quedat atrapada per una insulsa pantalla, on es belluguen uns peixets que exploten i es reprodueixen a partir d’una acció tan senzilla com é
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Professorat
Seguint amb l’anàlisi del Projecte de Llei d’educació que iniciarem en l’article anterior, s’indica com hauria de ser la formació inicial del professorat i la possibilitat de du
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21
Edu21 planteja aquest mes de novembre un debat profundament necessari i molt engrescador: què poden fer els centres educatius (públics i concertats) per obtenir més recursos, més enllà d’aquells que l’administració finança fruit de la planificació ed
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Per primera vegada es planteja una Llei d’educació per a Catalunya, després que en diverses ocasions governs anteriors haguessin elaborat alguns esborranys que mai no van reeixir. Els motius eduïts aleshores per no fer-la fou l’advertiment que el niv
llegir més