Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21
L’assoliment del “progressa adequadament” és una aspiració no sempre reeixida del conjunt del sistema educatiu. Quasi sempre ens escau més allò del “necessita millorar”. I una de les millores de les que anem més mancats és, precisament, la recuperaci
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d'Edu21
Malgrat els dilemes que indaguen en la naturalesa i la funció de la motivació en l’aprenentatge, l’estreta correlació entre la dimensió emocional de l’ésser humà i la seva capacitat d’aprendre en una circumstància determinada és acceptada universalme
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Segurament mai el nom d’aquesta ciutat italiana havia estat tant en boca de tothom com en aquests darrers dos mesos. Bolonya es vincula a una reforma universitària que s’ha convertit en font de controvèrsia social, però ... realment és prou conegut e
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21
Catalunya és un país gran en pedagogia. No endebades, la seva major intensitat s'adscriu des de finals del segle XIX fins l'adveniment de la guerra incivil espanyola (1936-39). Més tard, en plena dictadura, els intents de renovació pedagògica
llegir més
Jordi Garriga, consultor e-MOTIVA i col·laborador d’Edu21
Acordar una llei d’educació, amb el consens de tots els agents socials implicats, és imprescindible. És un acte de responsabilitat col·lectiva, sense el qual es fa difícil pensar que el nostre sistema educatiu esdevingui un dels principals pilars en
llegir més
Mireia Civís i Zaragoza, Professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
Del Projecte de Llei d’Educació de Catalunya fa temps que se’n parla i se’n seguirà parlant. Ha estat objecte de moltes controvèrsies, d’interpretacions diverses i de polèmiques de posicions enrocades. Tanmateix, hi ha un punt del projecte que em sem
llegir més
Àngels Domingo, experta en pràctica reflexiva (UIC) i col·laboradora d’Edu21
La Pràctica reflexiva (PR) és una metodologia de formació en què els elements principals de partida són les experiències de cada docent en el seu context i la reflexió sobre la seva pràctica. Es tracta d’una opció formativa que parteix de la p
llegir més
Maite Gorriz, directora de l'IES Priorat
Partint de la realitat del sistema educatiu danès, els diferents països participants en una visita a aquest país: Alemanya, Bèlgica, Espanya, Estònia, Finlàndia, Grècia, Itàlia, Portugal, Romania, Suècia i Turquia, conjuntament amb el país amfitrió,
llegir més
Conrad Vilanou, Universitat de Barcelona
Quan encara perduren en la retina les imatges dels Jocs Olímpics de Pequín –un dels esdeveniments més destacats d’aquest any 2008 que ara fineix– sembla oportú que ens referim als valors de l’esport com instància pedagògica. En aquest sentit, una de
llegir més
Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure
"I tu què en penses? Què hi podem fer? Com t’has sentit? Com creus que ho podem solucionar? Tu què faries? Quines opcions tenim? Quina és la teva proposta?" Aquestes són algunes preguntes que els nens i nenes d’avui en dia estan poc acostumats a rebr
llegir més