Col·laboracions

Tinguem dades i gestionarem millor

Albert Lacruz Bassols, coordinador d'ÚTIL i col·laborador d'Edu21

Quan es tracta d’escoles i equips directius, no estem acostumats a parlar d’indicadors de gestió. Sembla talment com si aquestes paraules hagin de ser, només, per a empreses productives. Llàstima: perdem una gran oportunitat de gestionar millor les e

llegir més

Geoinformació: educant l’usuari del futur

Jordi Corbera, doctor en Ciències Físiques i col·laborador d'Edu21

S’estima que aproximadament més del 80% de la informació que la societat gestiona i utilitza en l’actualitat té una component geogràfica, o dit d’una altre manera, no ens resulta útil sense saber-ne les coordenades a les que aquesta informació resta

llegir més

Desenvolupar la reflexivitat docent

Diversos autors

Practicareflexiva.pro és el primer grup professional a la xarxa reservat a persones expertes en el desenvolupament professional de docents a través de metodologies formatives basades en la reflexió.

llegir més

Ens assemblem a Suècia?

Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21

Actualment, i a primera vista, podem concloure que no. El grau de descentralització de Suècia pot deixar-nos perplexos i pensar que som un país molt centralitzat o amb certa deslocalització del poder central, tant a efectes de gestió com en la defini

llegir més

Educació visible, eficient i d’èxit. L’escola intel·ligent.

Miquel Àngel Comas, col·laborador d’Edu21 i professor de la Facultat d’Educació (UIC)

La creació de sistemes educatius competencials, que responen a polítiques estratègiques i a la necessitat de crear un segell propi i comú amb una clara visió de futur de compromís i de qualitat, afavoreix la construcció, promoció i consolidació de ce

llegir més

El futur dels estudis de Pedagogia a la universitat

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB

Els estudis universitaris de Pedagogia han tingut una història plena de dificultats i de controvèrsies, entre altres raons perquè han estat en molts períodes allunyats de la mateixa formació dels docents dels diferents nivells del sistema educatiu, l

llegir més

Vèncer la por a la diferència, també en educació

Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21

Més enllà de si ens en sortirem amb o sense Espanya en un futur proper podem fer un petit esforç i imaginar-nos que l’Estat de les Autonomies hauria estat molt més eficaç i, posteriorment, viable si s’hagués reconegut el dret a la diferència, en aque

llegir més

L’educació emocional i la comunicació a l’escola (i II)

Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)

Cal considerar que la “proposta de comunicació” que adopta cada persona és en gran mesura mediadora i, fins i tot, determinant en la seva “proposta de relació”. Certament el llenguatge pot descriure la realitat però especialment perquè

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19