Col·laboracions

Lideratge i canvi en el sistema educatiu

Maite Gorriz, directora de l'IES Priorat

Partint de la realitat del sistema educatiu danès, els diferents països participants en una visita a aquest país: Alemanya, Bèlgica, Espanya, Estònia, Finlàndia, Grècia, Itàlia, Portugal, Romania, Suècia i Turquia, conjuntament amb el país amfitrió,

llegir més

Prou! No jugo més!

Carme Balaguer, professora de Magisteri de la UIC

Aquestes quatre paraules surten de sobte de la meva boca, després d’adonar-me de la quantitat de temps que he quedat atrapada per una insulsa pantalla, on es belluguen uns peixets que exploten i es reprodueixen a partir d’una acció tan senzilla com é

llegir més

Autonomia responsable en l’educació en el lleure

Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure

"I tu què en penses? Què hi podem fer? Com t’has sentit? Com creus que ho podem solucionar? Tu què faries? Quines opcions tenim? Quina és la teva proposta?" Aquestes són algunes preguntes que els nens i nenes d’avui en dia estan poc acostumats a rebr

llegir més

Recursos econòmics per als centres: més enllà del “cafè per a tothom”

Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21

Edu21 planteja aquest mes de novembre un debat profundament necessari i molt engrescador: què poden fer els centres educatius (públics i concertats) per obtenir més recursos, més enllà d’aquells que l’administració finança fruit de la planificació ed

llegir més

Comentaris i propostes al projecte de la LEC (i II)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Professorat Seguint amb l’anàlisi del Projecte de Llei d’educació que iniciarem en l’article anterior, s’indica com hauria de ser la formació inicial del professorat i la possibilitat de du

llegir més

Vers una escola més participativa

Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21

Potser hauríem de començar a deixar de plànyer-nos per l’estat de l’educació, per la crisi educativa o pel fracàs del sistema educatiu i començar a mirar endavant, començar a fer feina i intentar canviar les coses.

llegir més

Comentaris i propostes al projecte de la LEC (I)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Per primera vegada es planteja una Llei d’educació per a Catalunya, després que en diverses ocasions governs anteriors haguessin elaborat alguns esborranys que mai no van reeixir. Els motius eduïts aleshores per no fer-la fou l’advertiment que el niv

llegir més

La gestió de la complexitat en educació

Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d’Edu21

En el mes de juliol es publicava en el Butlletí d’Edu21 un article on es feia referència a l’actual complexitat que vivim a les nostres aules com a conseqüència de la ingent quantitat d

llegir més

Inici de curs

Elena Bigas, Mestra del CEIP El Sagrer i col·laboradora d’Edu21

Som el 15 de setembre i comença un nou curs. A les 9, molt puntuals, arriben els nens i nenes amb cara somrient i expectant; uns entren a la classe amb timidesa, sense saber gaire què han de fer, altres de forma decidida. Tots busquen el retrobament

llegir més

Una breu anàlisi de la LOE

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Sens dubte, els sistemes educatius han de canviar amb el pas dels temps per a donar resposta als canvis socials però la pregunta que cal fer-se és si aquests canvis s’han de traduir forçosament en lleis orgàniques i generals. Els països madurs canvie

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19