Col·laboracions

Recuperant valors

Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21

Darrerament, i amb motiu de l’estesa crisi financera i econòmica, es parla molt de recuperar valors. Es parla de com cal ajustar-se al moment actual tot fent presents valors força en desús.

llegir més

El binomi família-escola

Francesc Xavier Moreno Oliver, col·laborador d’Edu21

L’educació integral del nostres fills ve determinada per tres contextos diferenciats: la família, l’entorn social de relació i l’escola. La qualitat d’aquests contextos influenciarà de manera significativa en l’esmentat procés educatiu.

llegir més

Ha d’educar l’escola?

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Ben segur que aquesta pregunta semblarà a molts un simple exercici retòric, gairebé pròpia d’un primer curs de magisteri. Però resulta que per algunes persones i grups aquest interrogant mereix una resposta negativa, contradient la tradició pedagògic

llegir més

No prometis si no “dons”… També a l’educació en el lleure

Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure

Ja s’ha acabat l’hivern i molts centres comencen a preparar les colònies. La principal motivació de l’equip de monitors és (hauria de ser) fer un servei al nostre entorn, a la societat que ens envolta: volem contribuir a fer un món millor, més just,

llegir més

Eines digitals per a l’escola del segle XXI

Josep-Manuel Rafí i Francesc Solà, Director d’Edicions Educatives i Cap d’Edicions de Recursos Didàctics. Editorial Barcanova.

Quan parlem de l’escola catalana sovint ho fem enumerant els reptes que té plantejats des de les vessants més diverses: de l’alentiment dels moviments de recerca i innovació pedagògica als constants canvis legislatius i curriculars que l’afecten, pas

llegir més

Catalunya, l’educació, i la cerimònia de la confusió

Jordi Riera i Romaní, Professor Titular de Pedagogia de la URL i assessor principal d’Edu21

Si vostès es prenen la molèstia d’introduir els termes “crisi de l’educació” –o binomi similar– dins de qualsevol buscador de les hemeroteques digitals obertes i lliures d’accés –excel·lent decisió per cert presa per alguns dels diaris del

llegir més

Què és això de Bolonya? (II)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Com a continuació del nostre anterior article seguim referint-nos al denominat procés de Bolonya, o de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), i entrem ara en el nucli dur dels canvis que propo

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21