Maite Górriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat
Un estudi del mateix títol varem fonamentar-lo, d’una banda, en el nou concepte de direcció i autonomia escolars contemplat en la Llei d’Educació de Catalunya i, de l’altra, en diversos informes de l’OCDE que evidenciaven que un dels elements claus p
llegir més
Claudi Alsina, catedràtic de matemàtiques de la UPC
Les innovacions educatives necessiten d’uns ritmes pausats de desenvolupament. Ni les velocitats que poden convenir a l’administració ni el “dit i fet” són bones companyes de viatge per a què una innovació s’acabi, efectivament, implementant bé.
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Totes les legislatures tenen els seus punts forts i els seus punts foscos, com tota obra humana, és clar. Esgotada la present, és el moment d’analitzar en quina situació ens trobem en el terreny que ens ocupa, l’educatiu, perquè el pròxim govern segu
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora, investigadora i col·laboradora d’Edu21
La recerca dels darrers 80 anys sobre la relació del trinomi experiència-reflexió-aprenentatge ha mostrat que la formació superior és més profunda, significativa i rellevant per a l’estudiant quan aprèn a la universitat i simultàniament participa de
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora, investigadora i col·laboradora d’Edu21
Ara que sembla que ja tots hem entès i evidenciat en part les noves exigències que comporta l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i les implicacions pràctiques de la Declaració de Bolonya a l’ institució universitària, em permeto l’atreviment de
llegir més
Josep Oriol Pujol i Humet, director general de la Fundació Pere Tarrés
En aquesta legislatura s’ha fet un esforç significatiu de consens social amb la nova Llei d’Educació. Aquesta, tot i que molt oberta i que encara no ha provocat prou canvis, ha partit del reconeixement que el nivell formatiu mitjà a les nostres aules
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB
Com és sabut, des del 1993 existeix a Catalunya l’anomenat Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, dins del Departament d’educació – aleshores Departament d’ensenyament– que ja recollia l’experiència d’un consell anterior d’avaluació per a
llegir més
Claudi Alsina, catedràtic de matemàtiques de la UPC
La gent del món educatiu tenim assumit que el procés educatiu ha de preparar avui per a viure en un lloc concret en un món global, en una Catalunya oberta arreu. Per aquest motiu, per exemple, l’aprenentatge de les diverses llengües i l’ús de les tec
llegir més
Joan Davía i Matas, mestre
Cada vegada som més els que publiquem informació personal a Internet de forma pública: fotos al flickr, vivències en blocs/twitters, opinions en fòrums, vídeos, viatges, cançons... però, per a què ho fem? No ho fèiem abans i, en canvi,
llegir més
Ramon Farré Roure, catedràtic d'institut
L’1 de juliol de l’any passat, el Parlament aprovava la Llei d’Educació de Catalunya (LEC). El Gobierno del Estado presentà un requeriment previ d’incompetència contra alguns punts prou rellevants de la llei. El Govern de la Generalitat va con
llegir més