20 febrer 2011
Xavier Cereijo, coordinador Garbí Obert Escola d’Esport i Formació. Escola Garbí

Una escola dins l’escola

La Fundació Pere i Robert Vergés, Garbí Obert, és un departament més de l’Escola Garbí que dóna continuïtat al projecte educatiu amb totes les activitats que es realitzen fora de l’horari lectiu.

Amb 465 alumnes, un 50% dels alumnes de l’escola matriculats a les activitats i 40 educadors, Garbí Obert realitza activitats esportives (Futbol Sala, Bàsquet, Volei, Waterpolo, Natació iniciació, Natació de Competició, Natació Sincronitzada, Patinatge sobre rodes i Pre esport), activitats artístiques (Música, Instruments i Dansa) i també s’ha creat l’escola d’Idiomes.  L’escola d’Idiomes té la col·laboració de la Institució Cultural del CIC, on els alumnes des de P3 fins a 1r de Batxillerat aprenen i milloren l’anglès.

 

Grup de Dansa

 

Garbí Obert és una escola dins de l’escola” així ho defineix el seu Director, el Sr Jordi Carmona, i no hi ha una frase que expressi millor la relació entre l’escola i les activitats fora de l’horari lectiu. Des de l’escola, com des de Garbí Obert, parlem de les activitats com d’activitats d’escola fora de l’horari lectiu, però activitats d’escola, mai d’extraescolars. Per aquest motiu, realitzem activitats que classifiquem com Escola d’Esport, on hi són totes les esportives, Escola d’Arts, on hi són les artístiques i l’Escola d’Idiomes on realitzem, de moment, l’anglès.

 

Escola de Música. Grup de guitarra  Escola d’Idiomes. Grup Anglès P5

Des de Garbí Obert ens sentim part important del projecte educatiu, sentim que formem part del col·lectiu d’educadors. Per aquest motiu mai parlem de monitors sinó d’entrenadors, de professors de reforç i d’educadors.  A l’escola tots eduquem.

 

 

Dia de la Presentació de les activitats de Garbí Obert

 

Un dels molts fets que demostra la importància que li dóna l’escola a les activitats fora de l’horari lectiu és que el coordinador d’aquestes activitats forma part de l’equip directiu de l’escola, sent present en les reunions setmanals de tot l’equip i participant activament en les decisions.

Sentim, i així ho transmetem a tots els alumnes, que remem en la mateixa direcció; des de direcció, passant per les coordinacions de cada etapa, Infantil, Primària i Secundària, tots els professors de l’escola, els professors de reforç dels migdies i els entrenadors de les activitats. Compartim l’educació dels alumnes, que dia a dia veuen la relació de cooperació que hi ha entre professor i entrenador / educador, i els hi és molt més fàcil adonar-se’n de les situacions quan veuen que el seu entrenador i el seu professor van de la mà.

Ja fa dos anys que vàrem iniciar aquest projecte conjunt i el resultat ha estat molt satisfactori pels alumnes. Animo a totes les escoles a fer aquesta aposta pels seus entrenadors i educadors, una aposta segura, guanyadora.

Classe de patinatge sobre rodes