Col·laboracions

Expulsem alumnes d’educació especial?

Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21

Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct

llegir més

La formació d’adults necessita millorar

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21

Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a

llegir més

Nou currículum i noves perspectives: Què cal aprendre a l’escola?

Sunta Sogas, directora del CEIP El Sagrer (Barcelona)

Els canvis en matèria educativa no s’acaben mai. Mentre s’està coent la nova llei d’educació catalana, aquest curs estrenem currículum i, si el darrer gran pas que es va produir va ser per a garantir el dret a l’educació fins als 16 anys, el que ara

llegir més

Organització escolar: professional sí, complexa no

Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21

Tractem el tema de l’organització dels centres escolars. Fa una bona colla d’anys que es debat sobre com millorar l’escola. A molts ens atrau aquesta discussió. En el debat, alguns hem partit de la següent hipòtesi: a l’escola, igual que a qualsevol

llegir més

Educació física a l’escola

Enric Mª Sebastiani, professor FPCEE Blanquerna, sotsdelegat de la Federació Internacional d'Educació Física a Catalunya i col·laborador d’Edu21

El passat 13 de novembre de 2007 el Ple del Parlament Europeu va aprovar un informe que parlava de la funció que ha de

llegir més

L’escola avui, l’escola del demà

Jordi Musons i Mas, director de l'escola Sadako, membre del consell directiu de l'Agrupació Escolar Catalana

En els darrers temps, la presentació pública als mitjans de comunicació d’estudis entorn l’educació generen, amb certa frivolitat i catastrofisme, corrents d’opinió sobre la situació educativa actual. Amb aquesta realitat de fons és necessari que els

llegir més

Millorar Persèpolis: el síndrome Ituriel en l’educació actual

Salvador Carrasco Calvo, professor de Sociologia, Universitat de Barcelona

En un dels seus relats curts, datat el 1748, Voltaire conta la història d’Ituriel, que va esmerçar molts esforços per a millorar Persèpolis. La vida de la ciutat estava afectada per infinitat de mals, que quedaven sense resoldre. Després de cada inte

llegir més

Les TIC enteses com a llenguatges, eines i espais (i II)

Miquel Àngel Prats, professor FPCEE Blanquerna i col·laborador d’Edu21

Si a l’anterior article fèiem èmfasi en la importància que tenien les TIC com a nou llenguatge i nou alfabet emergent, en aquest escrit analitzarem els aspectes on les TIC incideixen més com a noves formes, espais i escenaris de participació, de comu

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19