Col·laboracions

L’ésser humà és un animal audiovisual

Joan Davía i Matas, mestre

En l’univers de la comunicació s’ha pogut constatar que en l’expressió escrita la significació prové només dels signes lingüístics, en canvi en l’expressió verbal oral són molt més importants els signes no lingüístics com la presència física, el to,

llegir més

Família i escola: un binomi imprescindible

Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21

La consideració de l’àmbit familiar com a partenaire indefugible de l’escola, apareix com una constant en tots els estudis i investigacions. I no només en els ensenyaments d’infantil i primària –on podria semblar que és més “natural” per l’eda

llegir més

Ser competent no és només ser capaç

Enric M. Sebastiani Obrador, professor de la FPCEE Blanquerna (URL), Delegat de la FIEP Catalunya, col·laborador d'Edu21

Si un terme ha estat repetit últimament amb escreix en l’àmbit educatiu és el de les competències. No obstant, malgrat la seva freqüència d’us, el sentit amb el que ha estat utilitzat no sempre ha estat clar, ben explicat i sovint ha generat c

llegir més

Formació permanent: perspectives emergents (I)

Àngels Domingo, doctora en pedagogia i col·laboradora d’Edu21

Molts autors consideren l’aprenentatge al llarg de tota la vida –long life learning– com el paradigma educatiu del segle XXI. També en el col·lectiu dels docents (mestres, professors, educadors, etc.) l’aprenentatge permanent es transforma en

llegir més

La millora de la nostra educació

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Com ja han dit els titulars de premsa, l'actual curs escolar estarà marcat pel desplegament i aplicació de la Llei d’educació recentment aprovada al Parlament de Catalunya. Sense entrar en l’anàlisi del seu contingut, cal tenir ben present que les ll

llegir més

Directors de centre, lideratge i competències emocionals (i II)

Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21

A la primera part de l’article érem a punt d’arribar a una segona conclusió. És aquesta: tenint en compte els reptes que tindran els directors i els obstacles amb els quals es trobaran, està clar q

llegir més

Ètica docent

Maite Gorriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat

Un docent, si actua d’acord amb la seva ètica professional, pensa sempre en la finalitat última de la seva professió, té clars els valors de referència i els aplica equilibradament en el seu treball diari convertint en hàbit aquesta manera d’a

llegir més

Educar la fe religiosa avui

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21

En l'hora present, insistir en la frontera entre creients i no creients és una autèntica fal·làcia. Tothom, sense excepció, és creient. Ara bé, la nostra condició d'éssers històrics (vinguts al món sota coordenades espaciotempora

llegir més

La pedagogia racionalista de Francesc Ferrer i Guàrdia

Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona

El proper 13 d’octubre d’enguany (2009) es complirà un segle de l’afusellament de Francesc Ferrer i Guàrdia (1854-1909) al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels successos de la Setmana Tràgica que van sacsejar la vida de la ciutat de B

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24