Joan Davía i Matas, mestre
En l’univers de la comunicació s’ha pogut constatar que en l’expressió escrita la significació prové només dels signes lingüístics, en canvi en l’expressió verbal oral són molt més importants els signes no lingüístics com la presència física, el to,
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21
La consideració de l’àmbit familiar com a partenaire indefugible de l’escola, apareix com una constant en tots els estudis i investigacions. I no només en els ensenyaments d’infantil i primària –on podria semblar que és més “natural” per l’eda
llegir més
Enric M. Sebastiani Obrador, professor de la FPCEE Blanquerna (URL), Delegat de la FIEP Catalunya, col·laborador d'Edu21
Si un terme ha estat repetit últimament amb escreix en l’àmbit educatiu és el de les competències. No obstant, malgrat la seva freqüència d’us, el sentit amb el que ha estat utilitzat no sempre ha estat clar, ben explicat i sovint ha generat c
llegir més
Àngels Domingo, doctora en pedagogia i col·laboradora d’Edu21
Molts autors consideren l’aprenentatge al llarg de tota la vida –long life learning– com el paradigma educatiu del segle XXI. També en el col·lectiu dels docents (mestres, professors, educadors, etc.) l’aprenentatge permanent es transforma en
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Com ja han dit els titulars de premsa, l'actual curs escolar estarà marcat pel desplegament i aplicació de la Llei d’educació recentment aprovada al Parlament de Catalunya. Sense entrar en l’anàlisi del seu contingut, cal tenir ben present que les ll
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21
A la primera part de l’article érem a punt d’arribar a una segona conclusió. És aquesta: tenint en compte els reptes que tindran els directors i els obstacles amb els quals es trobaran, està clar q
llegir més
Maite Gorriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat
Un docent, si actua d’acord amb la seva ètica professional, pensa sempre en la finalitat última de la seva professió, té clars els valors de referència i els aplica equilibradament en el seu treball diari convertint en hàbit aquesta manera d’a
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21
En l'hora present, insistir en la frontera entre creients i no creients és una autèntica fal·làcia. Tothom, sense excepció, és creient. Ara bé, la nostra condició d'éssers històrics (vinguts al món sota coordenades espaciotempora
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21
Presentem la primera part d’un article que no pretén quedar-se només en reflexió teòrica, sinó que fa propostes concretes per a millorar l’educació del país.
llegir més
Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona
El proper 13 d’octubre d’enguany (2009) es complirà un segle de l’afusellament de Francesc Ferrer i Guàrdia (1854-1909) al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels successos de la Setmana Tràgica que van sacsejar la vida de la ciutat de B
llegir més