Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
Potser hauríem de començar a deixar de plànyer-nos per l’estat de l’educació, per la crisi educativa o pel fracàs del sistema educatiu i començar a mirar endavant, començar a fer feina i intentar canviar les coses.
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d’Edu21
En el mes de juliol es publicava en el Butlletí d’Edu21 un article on es feia referència a l’actual complexitat que vivim a les nostres aules com a conseqüència de la ingent quantitat d
llegir més
Elena Bigas, Mestra del CEIP El Sagrer i col·laboradora d’Edu21
Som el 15 de setembre i comença un nou curs. A les 9, molt puntuals, arriben els nens i nenes amb cara somrient i expectant; uns entren a la classe amb timidesa, sense saber gaire què han de fer, altres de forma decidida. Tots busquen el retrobament
llegir més
Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona
Quan hom s’apropa al pensament i l’obra del Dr. Josep Estalella i Graells (1879-1938), director de l’Institut-Escola del Parc de la Ciutadella de Barcelona (1932-1938), observa que aquells que el van tractar el qualifiquen amb la consideració de peda
llegir més
Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Sens dubte, els sistemes educatius han de canviar amb el pas dels temps per a donar resposta als canvis socials però la pregunta que cal fer-se és si aquests canvis s’han de traduir forçosament en lleis orgàniques i generals. Els països madurs canvie
llegir més
Francesc Xavier Moreno, Doctor en Psicologia, col·laborador d'Edu21
Plantegem-nos una metàfora terapèutica: La vacuna és una pràctica preventiva, no un procediment curatiu. Recórrer a la vacuna s’entén generalment com un mitjà fonamental perquè l’ésser humà pugui evitar els danys y perjudicis ocasionats per agents no
llegir més
Rocío Moreno, estudiant de doctorat en educació a la UAB i membre del grup de recerca GOREAD
“A Ayotitlán l’educació està en decadència” ens expliquen els membres del consell de savis de la comunitat nahua d’Ayotitlán al sud-oest de l’estat de Jalisco a Mèxic. Per a la gent que habita aquestes comunitats indígenes l’arribada de l’escola és m
llegir més
Joana Ferrer i Miquel, professora de secundària, doctora en filosofia i llicenciada en dret
En educació, una idea de fons que fa uns quants anys es deixa sentir és que cal transformar allò que coneixem com la gestió diària d’aula i val a dir que al repte s’hi està posant fil a l’agulla per part de molts professionals de l’ensenyament.
llegir més
Jaclyn Murray, sudafricana, doctorant en educació a la UAB i col·laboradora d’Edu21
“El meu pare diu que no em deixarà morir”. Sóc testimoni d’aquestes paraules d’un nen del Congo de cinc anys que assisteix a un centre d’educació infantil de Sud-Àfrica. Diu això dies després de l’inici dels violents atacs contra estrangers a la ciut
llegir més
Ferran Ferrer i Bernat Albaigés (directors)
L'estat de l'educació a Catalunya, anuari 2006 és un informe que proporciona, a partir de mirades diverses sobre l'educació, una radiografia sobre els punts forts i febles del nostre sistema educatiu. Per això compta amb la contribució de diversos es
llegir més