Col·laboracions

Joan Bardina i la pedagogia de la voluntat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona

No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingress

llegir més

L’actitud del docent condiciona la resposta dels alumnes?

M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21

Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf

llegir més

Expulsem alumnes d’educació especial?

Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21

Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct

llegir més

La formació d’adults necessita millorar

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21

Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a

llegir més

Nou currículum i noves perspectives: Què cal aprendre a l’escola?

Sunta Sogas, directora del CEIP El Sagrer (Barcelona)

Els canvis en matèria educativa no s’acaben mai. Mentre s’està coent la nova llei d’educació catalana, aquest curs estrenem currículum i, si el darrer gran pas que es va produir va ser per a garantir el dret a l’educació fins als 16 anys, el que ara

llegir més

Organització escolar: professional sí, complexa no

Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21

Tractem el tema de l’organització dels centres escolars. Fa una bona colla d’anys que es debat sobre com millorar l’escola. A molts ens atrau aquesta discussió. En el debat, alguns hem partit de la següent hipòtesi: a l’escola, igual que a qualsevol

llegir més

Educació física a l’escola

Enric Mª Sebastiani, professor FPCEE Blanquerna, sotsdelegat de la Federació Internacional d'Educació Física a Catalunya i col·laborador d’Edu21

El passat 13 de novembre de 2007 el Ple del Parlament Europeu va aprovar un informe que parlava de la funció que ha de

llegir més

L’escola avui, l’escola del demà

Jordi Musons i Mas, director de l'escola Sadako, membre del consell directiu de l'Agrupació Escolar Catalana

En els darrers temps, la presentació pública als mitjans de comunicació d’estudis entorn l’educació generen, amb certa frivolitat i catastrofisme, corrents d’opinió sobre la situació educativa actual. Amb aquesta realitat de fons és necessari que els

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24