Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona
No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingress
llegir més
M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21
Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf
llegir més
Elena Bigas, mestra del CEIP El Sagrer, i col·laboradora d'Edu21
A l’escola on treballo fem teatre des de P3 fins a sisè. Fa anys que forma part del Projecte Educatiu del Centre i, almenys, una vegada al curs es prepara una obra per ser representada davant de tots els companys del centre i de les famílies.
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21
Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21
Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a
llegir més
Màrius Martínez, Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB)
La Formació inicial del professorat d’Educació Secundària és la darrera regulació que en matèria d’educació ens resta del franquisme. Es tracta d’una formació molt breu en la qual, les persones que tenen una llicenciatura en continguts (Física, Quími
llegir més
Sunta Sogas, directora del CEIP El Sagrer (Barcelona)
Els canvis en matèria educativa no s’acaben mai. Mentre s’està coent la nova llei d’educació catalana, aquest curs estrenem currículum i, si el darrer gran pas que es va produir va ser per a garantir el dret a l’educació fins als 16 anys, el que ara
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Tractem el tema de l’organització dels centres escolars. Fa una bona colla d’anys que es debat sobre com millorar l’escola. A molts ens atrau aquesta discussió. En el debat, alguns hem partit de la següent hipòtesi: a l’escola, igual que a qualsevol
llegir més
Enric Mª Sebastiani, professor FPCEE Blanquerna, sotsdelegat de la Federació Internacional d'Educació Física a Catalunya i col·laborador d’Edu21
El passat 13 de novembre de 2007 el Ple del Parlament Europeu va aprovar un informe que parlava de la funció que ha de
llegir més
Jordi Musons i Mas, director de l'escola Sadako, membre del consell directiu de l'Agrupació Escolar Catalana
En els darrers temps, la presentació pública als mitjans de comunicació d’estudis entorn l’educació generen, amb certa frivolitat i catastrofisme, corrents d’opinió sobre la situació educativa actual. Amb aquesta realitat de fons és necessari que els
llegir més