Col·laboracions

L’educació més enllà de l’aula

Josep Oriol Pujol i Humet, director general de la Fundació Pere Tarrés

En aquesta legislatura s’ha fet un esforç significatiu de consens social amb la nova Llei d’Educació. Aquesta, tot i que molt oberta i que encara no ha provocat prou canvis, ha partit del reconeixement que el nivell formatiu mitjà a les nostres aules

llegir més

L’avaluació del sistema educatiu

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB

Com és sabut, des del 1993 existeix a Catalunya l’anomenat Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, dins del Departament d’educació – aleshores Departament d’ensenyament– que ja recollia l’experiència d’un consell anterior d’avaluació per a

llegir més

Educació amb perspectives internacionals

Claudi Alsina, catedràtic de matemàtiques de la UPC

La gent del món educatiu tenim assumit que el procés educatiu ha de preparar avui per a viure en un lloc concret en un món global, en una Catalunya oberta arreu. Per aquest motiu, per exemple, l’aprenentatge de les diverses llengües i l’ús de les tec

llegir més

La web 2.0: cap a un nou concepte d’intimitat personal

Joan Davía i Matas, mestre

Cada vegada som més els que publiquem informació personal a Internet de forma pública: fotos al flickr, vivències en blocs/twitters, opinions en fòrums, vídeos, viatges, cançons... però, per a què ho fem? No ho fèiem abans i, en canvi,

llegir més

Vocació docent a prova de foc. Una gira pedagògica per Panamà

Àngels Domingo, pedagoga, professora i experta en formació de mestres, col·laboradora d’Edu21

Des d’Edu21 desitjo fer-vos participar d’una recent vivència educativa i formativa que acabo de viure i que considero aprofitable en els actuals moments de l’educació a casa nostra. He format part d’una gira docent pel Panamà convidada pel ministeri

llegir més

Premis i càstigs, elements ordinaris en l’actuació educativa

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

El tema dels premis i càstigs en el procés educatiu és un dels considerats tabús, segons comentàvem en un escrit anterior; tothom els aplica i resulta difícil parlar-ne obertament. Ara, però, en farem un recordatori del que signifiquen i de les condi

llegir més

L’aprenentatge cooperatiu

Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21

Resulta evident que l’aprenentage individualitzat –que no individualista- esdevé imprescidible per garantir l’assoliment dels continguts curriculars i de les conductes adients, per arribar a considerar a una persona ben formada. No és prou, però: cal

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19