Col·laboracions

La urgent necessitat d’un pacte d’Estat d’educació

Miquel Àngel Prats, director del Grau en Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i col·laborador d’’Edu21

Hom no pot esperar que passi alguna cosa diferent a la seva vida si acostuma a tenir els mateixos pensaments, fa les mateixes coses i abraça les mateixes emocions cada dia. Aplicar això a l’àmbit educatiu suposa repensar i posar en judici moltes de l

llegir més

Aprenentatge cooperatiu i millora de les competències

Salvador Vidal i Raméntol, professor de la UIC i col·laborador d’Edu21

En el “I Encuentro Universitario de Sostenibilización Curricular” que es va celebrar a la UEM (Universitat Europea de Madrid) el grup de recerca SiRSU de la UIC (Universitat Internacional de Catalunya) vam presentar un taller per a cercar nous

llegir més

Educar i la recerca de sentit

Ignacio Calderón Almendros, professor de Teoria de l’Educació de la Universidad de Málaga

Una nena acaba de començar l’educació infantil. Al principi entra desconcertada, tractant d’encaixar una situació nova lluny de la xarxa protectora de la família i els seus significats. De seguit se n’adona que pot anar cada dia a l’escola per a viur

llegir més

Ara toca, sí o sí

Aouatif Stitou i Ahajiou, professora, traductora i col·laboradora d’Edu21

Assistim, d’un temps ençà (i afegiria que amb certa impotència), a notícies publicades i difoses als mitjans de comunicació on la corrupció, la manca de transparència, la impunitat i l’ambició (en el pitjor sentit) en són protagonistes. Aquesta manca

llegir més

Educació en el lleure

Rafael Ruiz de Gauna, Director de Relacions Institucionals, Formació, Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés

Quan pensem en les experiències i en les situacions de la nostra infantesa, o dels nostres fills, que ens han permès sortir-nos a la vida, què recordem? Què o qui ha estat clau per a nosaltres? Evidentment tenir salut, i poder-la cuidar, i tenir una

llegir més

L’atenció a la diversitat a les escoles taller i casa d’oficis (I)

Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21

En aquests articles, em proposo descriure algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent de formació complementària i Insertora laboral als tres programes d’escoles taller (2003/2010),

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24