Ignacio Calderón Almendros, professor de Teoria de l’Educació de la Universidad de Málaga
Una nena acaba de començar l’educació infantil. Al principi entra desconcertada, tractant d’encaixar una situació nova lluny de la xarxa protectora de la família i els seus significats. De seguit se n’adona que pot anar cada dia a l’escola per a viur
llegir més
Nieves Maya, directora del “Colegio Carmelitas” de Vitòria
Al juny del 2013, al “Colegio Carmelitas Sagrado Corazón”, es presentaren les conclusions de tres estudis realitzats en el Junior-lab del BCBL. El primer d’aquests estudis fou comentat en un article an
llegir més
Enric M. Sebastiani Obrador, Professor de la FPCEE Blanquerna (URL) i col·laborador d’Edu21
En aquest article sintetitzem les conclusions de la 26a Tribuna d’Edu21: L’educació física: un projecte educatiu, una tasca d’equip que comptà amb la participació de Xavier Chavarria, Josep
llegir més
Nieves Maya, directora del “Colegio Carmelitas” de Vitòria
Amb motiu de la investigació per a conèixer l’estat del coneixement en neurociències aplicades a l’educació, com a directora del “Colegio Carmelitas Sagrado Corazón”, vaig contactar amb el director científic del BCBL (Basque Center on Cognition, B
llegir més
Aouatif Stitou i Ahajiou, professora, traductora i col·laboradora d’Edu21
Assistim, d’un temps ençà (i afegiria que amb certa impotència), a notícies publicades i difoses als mitjans de comunicació on la corrupció, la manca de transparència, la impunitat i l’ambició (en el pitjor sentit) en són protagonistes. Aquesta manca
llegir més
Rafael Ruiz de Gauna, Director de Relacions Institucionals, Formació, Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés
Quan pensem en les experiències i en les situacions de la nostra infantesa, o dels nostres fills, que ens han permès sortir-nos a la vida, què recordem? Què o qui ha estat clau per a nosaltres? Evidentment tenir salut, i poder-la cuidar, i tenir una
llegir més
Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21
En aquest segon article es continuen descrivint algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent, de formació complementària i inserto
llegir més
Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21
En aquests articles, em proposo descriure algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent de formació complementària i Insertora laboral als tres programes d’escoles taller (2003/2010),
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Novament entrem en el període establert per a fer les pre-inscripcions escolars per aquelles edats en què cal canviar de centre per haver exhaurit l’etapa escolar corresponent o bé iniciar l’escolarització, a banda dels qui han pres la decisió de can
llegir més
Järfälla és un municipi dels afores d'Estocolm. El seu sistema educatiu és notable per la seva estructura altament descentralitzada i d’alguna manera poc regulada. Un alt nivell d'autonomia és atorgat a les ‘juntes locals d'e
llegir més