Col·laboracions

Educar i la recerca de sentit

Ignacio Calderón Almendros, professor de Teoria de l’Educació de la Universidad de Málaga

Una nena acaba de començar l’educació infantil. Al principi entra desconcertada, tractant d’encaixar una situació nova lluny de la xarxa protectora de la família i els seus significats. De seguit se n’adona que pot anar cada dia a l’escola per a viur

llegir més

Ara toca, sí o sí

Aouatif Stitou i Ahajiou, professora, traductora i col·laboradora d’Edu21

Assistim, d’un temps ençà (i afegiria que amb certa impotència), a notícies publicades i difoses als mitjans de comunicació on la corrupció, la manca de transparència, la impunitat i l’ambició (en el pitjor sentit) en són protagonistes. Aquesta manca

llegir més

Educació en el lleure

Rafael Ruiz de Gauna, Director de Relacions Institucionals, Formació, Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés

Quan pensem en les experiències i en les situacions de la nostra infantesa, o dels nostres fills, que ens han permès sortir-nos a la vida, què recordem? Què o qui ha estat clau per a nosaltres? Evidentment tenir salut, i poder-la cuidar, i tenir una

llegir més

L’atenció a la diversitat a les escoles taller i casa d’oficis (I)

Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21

En aquests articles, em proposo descriure algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent de formació complementària i Insertora laboral als tres programes d’escoles taller (2003/2010),

llegir més

A l’hora d’escollir escola

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Novament entrem en el període establert per a fer les pre-inscripcions escolars per aquelles edats en què cal canviar de centre per haver exhaurit l’etapa escolar corresponent o bé iniciar l’escolarització, a banda dels qui han pres la decisió de can

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24