Col·laboracions

Ha d’educar l’escola?

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Ben segur que aquesta pregunta semblarà a molts un simple exercici retòric, gairebé pròpia d’un primer curs de magisteri. Però resulta que per algunes persones i grups aquest interrogant mereix una resposta negativa, contradient la tradició pedagògic

llegir més

No prometis si no “dons”… També a l’educació en el lleure

Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure

Ja s’ha acabat l’hivern i molts centres comencen a preparar les colònies. La principal motivació de l’equip de monitors és (hauria de ser) fer un servei al nostre entorn, a la societat que ens envolta: volem contribuir a fer un món millor, més just,

llegir més

Eines digitals per a l’escola del segle XXI

Josep-Manuel Rafí i Francesc Solà, Director d’Edicions Educatives i Cap d’Edicions de Recursos Didàctics. Editorial Barcanova.

Quan parlem de l’escola catalana sovint ho fem enumerant els reptes que té plantejats des de les vessants més diverses: de l’alentiment dels moviments de recerca i innovació pedagògica als constants canvis legislatius i curriculars que l’afecten, pas

llegir més

Catalunya, l’educació, i la cerimònia de la confusió

Jordi Riera i Romaní, Professor Titular de Pedagogia de la URL i assessor principal d’Edu21

Si vostès es prenen la molèstia d’introduir els termes “crisi de l’educació” –o binomi similar– dins de qualsevol buscador de les hemeroteques digitals obertes i lliures d’accés –excel·lent decisió per cert presa per alguns dels diaris del

llegir més

Què és això de Bolonya? (II)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Com a continuació del nostre anterior article seguim referint-nos al denominat procés de Bolonya, o de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), i entrem ara en el nucli dur dels canvis que propo

llegir més

La tutoria, assignatura pendent del sistema

Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21

L’assoliment del “progressa adequadament” és una aspiració no sempre reeixida del conjunt del sistema educatiu. Quasi sempre ens escau més allò del “necessita millorar”. I una de les millores de les que anem més mancats és, precisament, la recuperaci

llegir més

Emotivitat i aprenentatge a la professió docent

Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d'Edu21

Malgrat els dilemes que indaguen en la naturalesa i la funció de la motivació en l’aprenentatge, l’estreta correlació entre la dimensió emocional de l’ésser humà i la seva capacitat d’aprendre en una circumstància determinada és acceptada universalme

llegir més

Què és això de Bolonya? (I)

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Segurament mai el nom d’aquesta ciutat italiana havia estat tant en boca de tothom com en aquests darrers dos mesos. Bolonya es vincula a una reforma universitària que s’ha convertit en font de controvèrsia social, però ... realment és prou conegut e

llegir més

Pedagogia i memòria nostrades

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21

Catalunya és un país gran en pedagogia. No endebades, la seva major intensitat s'adscriu des de finals del segle XIX fins l'adveniment de la guerra incivil espanyola (1936-39). Més tard, en plena dictadura, els intents de renovació pedagògica

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24