Col·laboracions

L’emprenedoria a l’escola: si és social, doble valor

Jordi Gusi i Puig, soci fundador de Tàndem social

La introducció de l’assignatura d’emprenedoria a l’escola ha estat un encert. Però més enllà de la conjuntura socioeconòmica actual, més enllà del projecte empresarial que pot generar tota actitud emprenedora, el que realment fa interessant l’assigna

llegir més

AAA: un encert

Salvador Vidal i Raméntol, professor Facultat d’Educació UIC i col·laborador d'Edu21

Convé felicitar a Edu21 per la iniciativa d’aquest primer congrés sobre Aprenentatge, Aula i Acompanyament. Voldria contribuir-hi fent una aportació relativa a una experiència d’èxit assolida després de més de vint anys de tutoria amb adolescents.

llegir més

El tutor també ha de liderar (i II)

Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21

En la primera part d’aquest article vam provar de raonar la necessitat que el tutor exerceixi lideratge sobre l’equip docent amb el qual treballa. Dit d’una altra manera: que recordi que els mestre

llegir més

La gestió a Primària

Anna Masip i Canalda, professora i exdirectora d'escola

Considero l’educació primària com el tronc i el fonament de tot l’edifici dels sistema educatiu posterior. I la meva concepció sobre l’escola es pot definir amb un sol mot: gestió.

llegir més

El tutor també ha de liderar (I)

Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21

Sovint parlem de la necessitat que l’equip directiu de centre tingui un lideratge, un autèntic lideratge, de l’equip docent. Tots sabem que, en això, tenim un marge per recórrer important, al nostre país. Algunes normatives recents, sortosament, avan

llegir més

Lideratge educatiu visible, segell .cat

Xavier Ureta i Miquel Àngel Comas, professors de la Facultat d’Educació de la UIC i col·laboradors d’Edu21

Avui dia el coneixement té un gran valor econòmic; sigui aquest en virtut d’inversió, producció i/o rendibilitat. En aquest sentit ens situem en un model de gestió educativa on la direcció eficient, d’èxit i el seu corresponent bon lideratge es fonam

llegir més

La millora de la formació dels futurs mestres

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB

Personal responsable del departament d’Ensenyament calculen que hauran de passar uns deu anys fins que calguin noves incorporacions de docents al nostre sistema educatiu. Les raons són tant de tipus econòmic –prou conegudes perquè no calgui insistir

llegir més

Pedagogia optimista

Jordi Viladrosa i Clua, pedagog i col·laborador d’Edu21

L’allau de notícies pessimistes que consumim diàriament desmotiven a qualsevol. A més a més, en gairebé tots els àmbits trobem els qui fan una lectura dels fets de la nostra vida quotidiana en clau de fracàs col·lectiu i al sector de l’educació no li

llegir més

Jornada continuada i neurociència

Francesc Xavier Moreno, doctor en Psicologia, pedagog i col·laborador d’Edu21

Pel curs escolar 2012-2013 el Departament d’Ensenyament ha realitzat un protocol per a la petició d’una organització horària singular per part dels centres educatius públics de secundària. Es tracta d’un protocol que permet als centres demanar la jor

llegir més

Benestar acadèmic i acció tutorial

Marc Antoni Adell (Universitat de València) i Albert Sesé (Universitat de les Illes Balears)

La nostra vol ser una aportació en el camp de la Psicologia de l'Educació, orientada a detectar la presència de la dimensió afectiva –el benestar acadèmic– de la personalitat dels nostres estudiants i la seua predicció, des de l'actuació del tutor/a

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24