Jordi Gusi i Puig, soci fundador de Tàndem social
La introducció de l’assignatura d’emprenedoria a l’escola ha estat un encert. Però més enllà de la conjuntura socioeconòmica actual, més enllà del projecte empresarial que pot generar tota actitud emprenedora, el que realment fa interessant l’assigna
llegir més
Salvador Vidal i Raméntol, professor Facultat d’Educació UIC i col·laborador d'Edu21
Convé felicitar a Edu21 per la iniciativa d’aquest primer congrés sobre Aprenentatge, Aula i Acompanyament. Voldria contribuir-hi fent una aportació relativa a una experiència d’èxit assolida després de més de vint anys de tutoria amb adolescents.
llegir més
Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21
En la primera part d’aquest article vam provar de raonar la necessitat que el tutor exerceixi lideratge sobre l’equip docent amb el qual treballa. Dit d’una altra manera: que recordi que els mestre
llegir més
Anna Masip i Canalda, professora i exdirectora d'escola
Considero l’educació primària com el tronc i el fonament de tot l’edifici dels sistema educatiu posterior. I la meva concepció sobre l’escola es pot definir amb un sol mot: gestió.
llegir més
Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21
Sovint parlem de la necessitat que l’equip directiu de centre tingui un lideratge, un autèntic lideratge, de l’equip docent. Tots sabem que, en això, tenim un marge per recórrer important, al nostre país. Algunes normatives recents, sortosament, avan
llegir més
Xavier Ureta i Miquel Àngel Comas, professors de la Facultat d’Educació de la UIC i col·laboradors d’Edu21
Avui dia el coneixement té un gran valor econòmic; sigui aquest en virtut d’inversió, producció i/o rendibilitat. En aquest sentit ens situem en un model de gestió educativa on la direcció eficient, d’èxit i el seu corresponent bon lideratge es fonam
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB
Personal responsable del departament d’Ensenyament calculen que hauran de passar uns deu anys fins que calguin noves incorporacions de docents al nostre sistema educatiu. Les raons són tant de tipus econòmic –prou conegudes perquè no calgui insistir
llegir més
Jordi Viladrosa i Clua, pedagog i col·laborador d’Edu21
L’allau de notícies pessimistes que consumim diàriament desmotiven a qualsevol. A més a més, en gairebé tots els àmbits trobem els qui fan una lectura dels fets de la nostra vida quotidiana en clau de fracàs col·lectiu i al sector de l’educació no li
llegir més
Francesc Xavier Moreno, doctor en Psicologia, pedagog i col·laborador d’Edu21
Pel curs escolar 2012-2013 el Departament d’Ensenyament ha realitzat un protocol per a la petició d’una organització horària singular per part dels centres educatius públics de secundària. Es tracta d’un protocol que permet als centres demanar la jor
llegir més
Marc Antoni Adell (Universitat de València) i Albert Sesé (Universitat de les Illes Balears)
La nostra vol ser una aportació en el camp de la Psicologia de l'Educació, orientada a detectar la presència de la dimensió afectiva –el benestar acadèmic– de la personalitat dels nostres estudiants i la seua predicció, des de l'actuació del tutor/a
llegir més