Col·laboracions

L’atenció a la diversitat a les escoles taller i casa d’oficis (I)

Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21

En aquests articles, em proposo descriure algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent de formació complementària i Insertora laboral als tres programes d’escoles taller (2003/2010),

llegir més

A l’hora d’escollir escola

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Novament entrem en el període establert per a fer les pre-inscripcions escolars per aquelles edats en què cal canviar de centre per haver exhaurit l’etapa escolar corresponent o bé iniciar l’escolarització, a banda dels qui han pres la decisió de can

llegir més

L’emprenedoria a l’escola: si és social, doble valor

Jordi Gusi i Puig, soci fundador de Tàndem social

La introducció de l’assignatura d’emprenedoria a l’escola ha estat un encert. Però més enllà de la conjuntura socioeconòmica actual, més enllà del projecte empresarial que pot generar tota actitud emprenedora, el que realment fa interessant l’assigna

llegir més

AAA: un encert

Salvador Vidal i Raméntol, professor Facultat d’Educació UIC i col·laborador d'Edu21

Convé felicitar a Edu21 per la iniciativa d’aquest primer congrés sobre Aprenentatge, Aula i Acompanyament. Voldria contribuir-hi fent una aportació relativa a una experiència d’èxit assolida després de més de vint anys de tutoria amb adolescents.

llegir més

El tutor també ha de liderar (i II)

Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21

En la primera part d’aquest article vam provar de raonar la necessitat que el tutor exerceixi lideratge sobre l’equip docent amb el qual treballa. Dit d’una altra manera: que recordi que els mestre

llegir més

La gestió a Primària

Anna Masip i Canalda, professora i exdirectora d'escola

Considero l’educació primària com el tronc i el fonament de tot l’edifici dels sistema educatiu posterior. I la meva concepció sobre l’escola es pot definir amb un sol mot: gestió.

llegir més

El tutor també ha de liderar (I)

Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21

Sovint parlem de la necessitat que l’equip directiu de centre tingui un lideratge, un autèntic lideratge, de l’equip docent. Tots sabem que, en això, tenim un marge per recórrer important, al nostre país. Algunes normatives recents, sortosament, avan

llegir més

Lideratge educatiu visible, segell .cat

Xavier Ureta i Miquel Àngel Comas, professors de la Facultat d’Educació de la UIC i col·laboradors d’Edu21

Avui dia el coneixement té un gran valor econòmic; sigui aquest en virtut d’inversió, producció i/o rendibilitat. En aquest sentit ens situem en un model de gestió educativa on la direcció eficient, d’èxit i el seu corresponent bon lideratge es fonam

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25