Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21
En aquest segon article es continuen descrivint algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent, de formació complementària i inserto
llegir més
Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21
En aquests articles, em proposo descriure algunes de les mesures d’atenció a la diversitat desenvolupades durant els anys que vaig treballar com a docent de formació complementària i Insertora laboral als tres programes d’escoles taller (2003/2010),
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Novament entrem en el període establert per a fer les pre-inscripcions escolars per aquelles edats en què cal canviar de centre per haver exhaurit l’etapa escolar corresponent o bé iniciar l’escolarització, a banda dels qui han pres la decisió de can
llegir més
Järfälla és un municipi dels afores d'Estocolm. El seu sistema educatiu és notable per la seva estructura altament descentralitzada i d’alguna manera poc regulada. Un alt nivell d'autonomia és atorgat a les ‘juntes locals d'e
llegir més
Jordi Gusi i Puig, soci fundador de Tàndem social
La introducció de l’assignatura d’emprenedoria a l’escola ha estat un encert. Però més enllà de la conjuntura socioeconòmica actual, més enllà del projecte empresarial que pot generar tota actitud emprenedora, el que realment fa interessant l’assigna
llegir més
Salvador Vidal i Raméntol, professor Facultat d’Educació UIC i col·laborador d'Edu21
Convé felicitar a Edu21 per la iniciativa d’aquest primer congrés sobre Aprenentatge, Aula i Acompanyament. Voldria contribuir-hi fent una aportació relativa a una experiència d’èxit assolida després de més de vint anys de tutoria amb adolescents.
llegir més
Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21
En la primera part d’aquest article vam provar de raonar la necessitat que el tutor exerceixi lideratge sobre l’equip docent amb el qual treballa. Dit d’una altra manera: que recordi que els mestre
llegir més
Anna Masip i Canalda, professora i exdirectora d'escola
Considero l’educació primària com el tronc i el fonament de tot l’edifici dels sistema educatiu posterior. I la meva concepció sobre l’escola es pot definir amb un sol mot: gestió.
llegir més
Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21
Sovint parlem de la necessitat que l’equip directiu de centre tingui un lideratge, un autèntic lideratge, de l’equip docent. Tots sabem que, en això, tenim un marge per recórrer important, al nostre país. Algunes normatives recents, sortosament, avan
llegir més
Xavier Ureta i Miquel Àngel Comas, professors de la Facultat d’Educació de la UIC i col·laboradors d’Edu21
Avui dia el coneixement té un gran valor econòmic; sigui aquest en virtut d’inversió, producció i/o rendibilitat. En aquest sentit ens situem en un model de gestió educativa on la direcció eficient, d’èxit i el seu corresponent bon lideratge es fonam
llegir més