Una formació que impacta en l’aula i la vida del centre
No és cap causalitat que escrivís aquestes ratlles el mes de juliol, quan les Escoles d’Estiu, els cursos i cursets...
llegir més
No és cap causalitat que escrivís aquestes ratlles el mes de juliol, quan les Escoles d’Estiu, els cursos i cursets...
llegir més
A les escoles del nostre país, cada vegada s’estenen més diferents modalitats d’aprenentatge entre iguals: experiències d’ensenyament-aprenentatge basats en la interacció com a mètode per aprendre dels altres. “Ningú sap tant per no tenir res per aprendre, ni tan poc per no tenir res a ensenyar” (Daniel Reyes).
llegir mésEdu21 organitzà una segona Tribuna sobre “què aprendre a l’escola de bàsic i comú” el passat mes de març a...
llegir més
Els anomenats genèricament “llibres de text” han estat sovint al punt de mira dels qui proclamen una renovació pedagògica; això...
llegir més
L'objectiu és aconseguir un "Like" a les xarxes socials. Si per això cal gravar accions delictives o realitzar conductes auto-lesives no importa, la fi justifica els mitjans.
llegir més
En aquest segon article sobre l’alumnat afectat per la Síndrome de Gilles de la Tourette, afrontem les seves dificultats escolars així com les estratègies i recomanacions més adequades per a poder atendre’ls educativament.
llegir més
Era l’any 2010 i tot just em quedaven uns mesos del tercer curs de magisteri. No era conscient aleshores que arribaria a les meves mans un document d’enorme transcendència publicat uns anys abans. El signava en Xavier Melgarejo.
llegir més
En un context d’escola inclusiva la presència d’alumnat afectat per la Síndrome de Gilles de la Tourette (ST) constitueix un repte educatiu que cal afrontar amb decisió. Aquestes ratlles pretenen contribuir al coneixement d’aquesta condició i a propo
llegir més
Fa poc es va impulsar una campanya d’una confederació de pares que demanava el boicot i la insubmissió a les tasques escolars creant una gran controvèrsia a la comunitat educativa.
llegir mésEscriure sobre l’escola inclusiva és manifestar clarament una posició: una escola és inclusiva o, en cas de no ser-ho, és exclusiva, perquè no hi ha terme mig en aquest concepte. I no pot ser d’una altra manera, perquè l’educació no només és un dret,
llegir més