Una mirada curricular artístico-humanística
Edu21 organitzà una segona Tribuna sobre “què aprendre a l’escola de bàsic i comú” el passat mes de març a...
llegir mésEdu21 organitzà una segona Tribuna sobre “què aprendre a l’escola de bàsic i comú” el passat mes de març a...
llegir mésEls anomenats genèricament “llibres de text” han estat sovint al punt de mira dels qui proclamen una renovació pedagògica; això...
llegir mésL'objectiu és aconseguir un "Like" a les xarxes socials. Si per això cal gravar accions delictives o realitzar conductes auto-lesives no importa, la fi justifica els mitjans.
llegir mésEn aquest segon article sobre l’alumnat afectat per la Síndrome de Gilles de la Tourette, afrontem les seves dificultats escolars així com les estratègies i recomanacions més adequades per a poder atendre’ls educativament.
llegir mésEra l’any 2010 i tot just em quedaven uns mesos del tercer curs de magisteri. No era conscient aleshores que arribaria a les meves mans un document d’enorme transcendència publicat uns anys abans. El signava en Xavier Melgarejo.
llegir mésEn un context d’escola inclusiva la presència d’alumnat afectat per la Síndrome de Gilles de la Tourette (ST) constitueix un repte educatiu que cal afrontar amb decisió. Aquestes ratlles pretenen contribuir al coneixement d’aquesta condició i a propo
llegir mésFa poc es va impulsar una campanya d’una confederació de pares que demanava el boicot i la insubmissió a les tasques escolars creant una gran controvèrsia a la comunitat educativa.
llegir mésEscriure sobre l’escola inclusiva és manifestar clarament una posició: una escola és inclusiva o, en cas de no ser-ho, és exclusiva, perquè no hi ha terme mig en aquest concepte. I no pot ser d’una altra manera, perquè l’educació no només és un dret,
llegir mésAquesta és la consigna generalitzada que aquest curs impera en el nostre sistema educatiu, envolupada de grans declaracions verbals, sense oblidar d’esmentar el segle que vivim. Hom podria preguntar: “en la vostra escola no innoveu?”, posant cara de
llegir mésLa Llei d’Educació de Catalunya té entre les seves finalitats la formació integral de les capacitats intel·lectuals, ètiques, físiques, emocionals i socials dels alumnes que els permeti el ple desenvolupament de la personalitat. En contraposició, cad
llegir més