En algunes poblacions de Catalunya amb alts percentatges de població immigrada, l’arribada d’alumnes nouvinguts en un degoteig constant una vegada començat el curs, es converteix en un problema organitzatiu i pedagògic important per als centres recep

articles i publicacions

La presentació, el 22 de gener passat, de l'informe de la Fundació Jaume Bofill sobre l'activitat dels docents a Catalunya ha obert un nou debat dins la comunitat educativa. Jordi Sánchez, director de la Fundació Jaume Bofill, exposa en aquest articl

Aquest llibre coincideix amb la ja inqüestionable necessitat d'ampliar les funcions de l'escola i, també, amb les veus que asseguren que mentre els centres educatius no procurin el benestar socioafectiu dels qui els integren tenen cada cop més difíci

El professor Salvador Carrasco publica en el marc del debat sobre els reptes educatius de La Vanguardia aquesta reflexió, que sintetitza el seu article "Millorar Persèpolis: el síndrome Ituriel en l'ed

El passat 17 de gener Alejandro Tiana, Catedràtic de Teoria i Història de l’Educació i actualment Secretari General d’Educació del MEC, va pronunciar una conferència sota el títol "Perspectivas del sistema educativo español con el desarrollo de la LO

Entrevista al doctor Ferran Ferrer publicada a El Punt arran la IV Tribuna organitzada per Edu21.

El catedràtic Ferran Ferrer analitza en el marc de la IV Tribuna Edu21 celebrada el passat 10 de gener de 2008 els resultats dels informes PISA i Bofill i exposa quins són els principals re

Aquest llibre analitza el fenomen socioeducatiu des d'una perspectiva global, sistèmica i integradora. El text planteja la superació de dicotomies que han existit històricament en el món de la pedagogia i que han dedicat esforços a delimitar les fron

L'autor, llicenciat en filologia anglesa, ens fa amb aquest article publicat al Diari Avui replantejar tòpics sobre com s'aprèn una segona llengua.

L'obra, coordinada per Jordi Riera i Enric Roca, és el resultat del treball de debat i reflexió de l’equip de consultors, col·laboradors i participants en la primera fase del projecte educatiu Edu21 desenvolupada entre els anys 2005 i 2006. Els difer

Parlar sobre temes educatius és sempre difícil. I més si hi afegim el component tecnològic. Aquest llibre no vol ser un tractat teòric sobre aquest tema, ni tampoc un manual pràctic estàndard. L'autor ha analitzat durant els darrers anys a la revista

Aquest llibre explica com adoptar un plantejament educatiu basat en una organització i una metodologia que tingui en compte la importància de la pràctica quotidiana i el compromís de tots els agents que intervenen en l'educació dels nens i les nenes