articles i publicacions

16 de novembre de 2013
Cecilia M. Tham, fundadora de MOB i cofundadora de MADE MAKERSPACED (El Punt Avui)

"Hem d'atrevir-nos a desconstruir l'edifici, a simplificar-lo, a fer-lo més àgil i menys específic. Atrevir-nos a perdre una part del control racionalista sobre la nostra societat i donar confiança a l'acte-organització de les persones. Evidentment,

10 de novembre de 2013
Xavier Melgarejo (Plataforma Editorial)

Què podem aprendre del sistema educatiu de més èxit. L'escola està en crisi. El sistema educatiu espanyol es troba en l'ull de l' huracà de les lluites polítiques i de la discussió pública, sense que els successius intents de reforma educativa

30 de octubre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Butlletí del CEJP)

La societat catalana ha emprès un camí que passa per decidir quin futur vol per al seu país. La via heretada de la transició, definitivament, s’ha esgotat. Davant d’això qualsevol societat té dret a anhelar un futur millor per als seus fills i posar

26 de octubre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

Fa pocs dies l'OCDE ha publicat el primer informe corresponent al Programa Internacional per a l'Avaluació de les Competències dels Adults (PIACC), també conegut com l'Informe PISA per a adults. Aquest estudi analitza les competències lectores i mate

20 de octubre de 2013
Cecilia M. Tham, fundadora de MOB i cofundadora de Made Makerspace

Recentment he llegit un article sobre un experiment que es va realitzar als anys noranta. Es monitoritzava l'activitat cerebral d'uns micos mitjançant elèctrodes mentre utilitzaven una eina per trencar nous. Un assistent entrava a l'habitació del mic

12 de octubre de 2013
Francisco Mora (Alianza Editorial)

Què és la neuroeducació? Es pot parlar de neuroeducadors? Hi ha problemes en la relació neurocientífic-menstre, (i més enllà professors universitaris) especialment en el llenguatge utilitzat pels primers per a dirigir-se als segons en la transferènci

14 de setembre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21

Dijous dia 12, just després de la celebració de la Diada de Catalunya que ha estat la més impactant i il·lusionadora, ha començat un nou curs escolar. Desitgem que sigui el darrer en què els ajustaments i la contenció pressupostària afectin un elemen

29 de agost de 2013
Xavier Serra Besalú (El Punt Avui)

Ara s'ha posat de moda lloar tota proposta docent d'emprenedoria. Espero que vostè no em pengi llufes de descrèdit pel fet de criticar tendències dominants, perquè penso que, en l'àmbit de la formació d'adolescents, no és la solució màgica. Aquesta s

11 de agost de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Bloc Ara Mestres)

Després d’un any de lluita tenaç contra la seva malaltia el professor Ferran Ferrer ens deixà el passat 28 de juliol. Per la seva edat, la seva trajectòria i, sobretot, pel futur encoratjador que tenia per davant, la pèrdua d’en Ferran ha deixat un g

03 de agost de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21

Un dels factors que correlacionen més clarament amb l'èxit educatiu és el suport personalitzat rebut per l'alumne al llarg de la seva escolaritat i, és clar, la qualitat d'aquest suport. Tothom necessita amb més o menys intensitat ser acompanyat en e

28 de juliol de 2013
Enric Prats (Universitat de Barcelona)

Catalunya carrega amb una herència difícil en educació. Acostumada a liderar històricament la innovació pedagògica, l’escola d’aquest país es troba ara massa qüestionada i poc acompanyada. Alguns volen respirar els aires que vénen del nord d’Europa p

26 de juliol de 2013
Àngel Castiñeira i Josep M. Lozano

El lideratge no és una medalla, ni una posició, ni una jerarquia, sinó que és un procés dinàmic que posa en marxa persones que assumeixen responsabilitats, membres d'un grup que són interpel·lats i mobilitzats, i causes que valen la pena. Pel que fa

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28