
La societat catalana ha emprès un camí que passa per decidir quin futur vol per al seu país. La via heretada de la transició, definitivament, s’ha esgotat. Davant d’això qualsevol societat té dret a anhelar un futur millor per als seus fills i posar
La societat catalana ha emprès un camí que passa per decidir quin futur vol per al seu país. La via heretada de la transició, definitivament, s’ha esgotat. Davant d’això qualsevol societat té dret a anhelar un futur millor per als seus fills i posar
Fa pocs dies l'OCDE ha publicat el primer informe corresponent al Programa Internacional per a l'Avaluació de les Competències dels Adults (PIACC), també conegut com l'Informe PISA per a adults. Aquest estudi analitza les competències lectores i mate
Recentment he llegit un article sobre un experiment que es va realitzar als anys noranta. Es monitoritzava l'activitat cerebral d'uns micos mitjançant elèctrodes mentre utilitzaven una eina per trencar nous. Un assistent entrava a l'habitació del mic
Què és la neuroeducació? Es pot parlar de neuroeducadors? Hi ha problemes en la relació neurocientífic-menstre, (i més enllà professors universitaris) especialment en el llenguatge utilitzat pels primers per a dirigir-se als segons en la transferènci
Dijous dia 12, just després de la celebració de la Diada de Catalunya que ha estat la més impactant i il·lusionadora, ha començat un nou curs escolar. Desitgem que sigui el darrer en què els ajustaments i la contenció pressupostària afectin un elemen
Ara s'ha posat de moda lloar tota proposta docent d'emprenedoria. Espero que vostè no em pengi llufes de descrèdit pel fet de criticar tendències dominants, perquè penso que, en l'àmbit de la formació d'adolescents, no és la solució màgica. Aquesta s
Després d’un any de lluita tenaç contra la seva malaltia el professor Ferran Ferrer ens deixà el passat 28 de juliol. Per la seva edat, la seva trajectòria i, sobretot, pel futur encoratjador que tenia per davant, la pèrdua d’en Ferran ha deixat un g
Un dels factors que correlacionen més clarament amb l'èxit educatiu és el suport personalitzat rebut per l'alumne al llarg de la seva escolaritat i, és clar, la qualitat d'aquest suport. Tothom necessita amb més o menys intensitat ser acompanyat en e
Catalunya carrega amb una herència difícil en educació. Acostumada a liderar històricament la innovació pedagògica, l’escola d’aquest país es troba ara massa qüestionada i poc acompanyada. Alguns volen respirar els aires que vénen del nord d’Europa p
El lideratge no és una medalla, ni una posició, ni una jerarquia, sinó que és un procés dinàmic que posa en marxa persones que assumeixen responsabilitats, membres d'un grup que són interpel·lats i mobilitzats, i causes que valen la pena. Pel que fa
Espanya i Catalunya es troben molt per sota de les recomanacions del Parlament Europeu i de la Federació Internacional d’Educació Física (2007) de fer tres hores d’educació física a la setmana a les escoles. A més
Quan s'acaba un curs pot ser un bon moment perquè els docents reflexionin sobre la seva feina, sobre el que ha anat bé i sobre tot allò altre que es podria canviar per anar millor. Molts d'aquests docents també aprofitaran aquests dies per dedicar-lo