articles i publicacions

20 de febrer de 2011
Ignacio Morgado, catedràtic de psicobiologia a l'Institut de Neurociència de la Universitat Autònoma de Barcelona

Nova edició revisada i actualitzada de "Emociones e inteligencia social", d'Ignacio Morgado, qui ha estat ponent en diverses Tribunes d'Edu21 sobre neurociències i educació. L'obra tracta sobre les emocions i els sentiments: què són, com van aparèixe

16 de febrer de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Des del món de l'educació reclamen un canvi i una reorientació del nostre actual model educatiu, del qual anem constatant regularment les limitacions. Ens cal flexibilitzar l'organització escolar i trencar amb el paradigma imperant d'un mestre, una h

15 de febrer de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

L’anunci que el Departament d’Ensenyament suspendrà la implementació del programa 1×1 en aquells centres que havien de començar a desenvolupar-lo el proper curs, representa una mesura que respon a la lògica d’una política d’austeritat pressupostària

07 de febrer de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Sovint exposo als estudiants universitaris de les titulacions d’educació un reportatge que fa alguns anys oferí el programa 60 minuts de TV3 sobre la vida de tot un curs en una escola japonesa. El professor, T. Karamori, a banda de treballar a fons e

22 de gener de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

En el món de l’empresa es va estenent una constatació: quan el treballador, l’empleat, sigui de l’estament que sigui, coneix més i millor el projecte i les finalitats de la seva empresa més possibilitats hi ha que s’hi identifiqui i, llavors, que se

17 de gener de 2011
Carles Armengol (Diari Avui)

Fa tot just 25 anys de la llei orgànica del dret a l'educació (LODE), que va entrar en vigor per desenvolupar l'article 27 de la Constitució: garantir el dret de tothom a l'educació i fer-ho en un marc de llibertat i gratuïtat en determinats nivells.

14 de gener de 2011
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)

El darrer Informe PISA 2009 ens indica que els alumnes catalans de quinze anys, en relació amb els anteriors informes del 2000, 2003 i 2006, amb fluctuacions variables, es troben més o menys on estaven fa deu anys. O sigui que es constata que moure s

13 de gener de 2011
Antoni Milian i Massana (Diari Avui)

Hi ha motius per preocupar-se davant dels pronunciaments recents del Tribunal Suprem respecte del model lingüístic escolar català. Les sentències no qüestionen el nucli del model, que, recordem-ho, consisteix en la determinació per part dels poders p

05 de gener de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Ara que hi ha canvi de govern, algunes veus apunten que fóra bo que els nostres mestres i professors poguessin recuperar la confiança, tant amb el departament d’Ensenyament com, sobretot, en la vàlua de la seva feina i del reconeixement social que me

24 de desembre de 2010
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Ens hem d’acostumar que hem entrat en una fase, que es preveu sigui llarga, on haurem de conviure amb sentències i resolucions judicials que interferiran el nostre cos legislatiu i executiu en molts aspectes del desplegament de l’autogovern de Catalu

20 de desembre de 2010
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

El passat dijous dia 16 Edu21 realitzà una tribuna sobre les relacions entre les ciències, les matemàtiques i la tecnologia a les escoles i als instituts. Per què aquest interès per aquestes relacions? Segons Jordi Serrano (cap de recursos humans d’e

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28