articles i publicacions

08 de maig de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Com podríem garantir que els mestres d’una escola, que els professors d’un institut, romanguessin en el centre perquè ho desitgen, perquè se senten identificats amb un projecte educatiu col·lectiu i perquè es troben a gust amb els alumnes i els compa

30 de abril de 2011
Daniel Gabarró Berbegal (Angle editorial)

Qüestionar-se la manera de reduir el fracàs escolar o la forma d’incrementar l’èxit acadèmic és, doncs, una pregunta cabdal. La seva resposta no només té un impacte individual, sinó efectes col·lectius en generar una societat més culta, pròspera i se

18 de abril de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

El programa 30 Minuts d’ahir ens va presentar dues realitats educatives que, per les seves característiques, conviden a la reflexió i, també inevitablement, a la comparació amb el nostre sistema educatiu.

14 de abril de 2011
Enric Roca

El desacord entre l'interès dels nois i noies per l'estudi i les ofertes acadèmiques que la institució escolar els ofereix constitueix una entrellaçada xarxa que comença a teixir-se des dels primers anys d'escolarització, que es va consolidant a la p

03 de abril de 2011
Enric Roca (La Vanguardia)

Article d'Enric Roca publicat a La Vanguàrdia, en el marc del tema de debat "Per què el meu fill no va a l'escola?".

01 de abril de 2011
Enric Roca (Escola Catalana)

Per què resulta important posar èmfasi en el lideratge de l’aula? Que potser no es dóna per descomptat que tot docent, en la seva tasca d’aula, no exerceix un lideratge institucional que ja li ve donat? Si és així, a quina altra mena de lideratge ens

28 de març de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Fer-se preguntes. Vet aquí allò fonamental. La capacitat, la voluntat, l’hàbit de fer-se preguntes. Des de l’educació infantil fins la universitat, el món professional o el personal. Anhel de continuar fent-se preguntes. De cercar les respostes. Molt

15 de març de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Som un país que ens agrada molt escenificar pactes, plans, acords, proclames i manifestos diversos. Quan ho fem presumim d'unitat i després de les signatures i celebracions tothom continua actuant com abans, molt sovint la lletra del pacte es petrifi

13 de març de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Arribo a classe. Voldria començar a l’hora. He preparat una introducció al tema que em sembla els despertarà el seu interès. Relacionaré el què ha succeït en el terratrèmol del Japó amb allò que els vull ensenyar. Em sembla que la motivació no faltar

28 de febrer de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Tenim uns índexs d’abandonament escolar molt alts. Un 2% de joves de 15 anys abandonen prematurament l’ESO sense acabar-la; uns altres ho fan als 16 anys a 3r (19%). En total un 24% de nois i noies abandonen l’ESO sense cursar el 4r curs. Al voltant

20 de febrer de 2011
Ignacio Morgado, catedràtic de psicobiologia a l'Institut de Neurociència de la Universitat Autònoma de Barcelona

Nova edició revisada i actualitzada de "Emociones e inteligencia social", d'Ignacio Morgado, qui ha estat ponent en diverses Tribunes d'Edu21 sobre neurociències i educació. L'obra tracta sobre les emocions i els sentiments: què són, com van aparèixe

16 de febrer de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Des del món de l'educació reclamen un canvi i una reorientació del nostre actual model educatiu, del qual anem constatant regularment les limitacions. Ens cal flexibilitzar l'organització escolar i trencar amb el paradigma imperant d'un mestre, una h

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28