articles i publicacions

12 de juny de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Ara portàtils per a cada nen, ara per al centre; ara sisena hora, ara la traiem perquè no fa falta; ara suprimim la setmana intensiva, ara la tornem a permetre; ara proposem setmana blanca, ara cinc dies com es vulgui; ara mestres especialistes per a

08 de juny de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Educar és bàsicament exemplificar i, sobretot, saber escoltar. Educa millor –més eficaçment– qui ensenya poc i escolta molt. Si educar és bàsicament oferir capacitat d'escolta i oportunitats de mostrar exemples vitals des d'un mateix, des del comport

31 de maig de 2011
Carlos Spottorno i Fernando Marías (editors)

"La hora del recreo" és un llibre de fotografies i relats que acosten al lector a la dura realitat de setze nens, nenes i adolescents treballadors. Els beneficis del llibre es destinen íntegrament al Programa Pronen, que des del 1998 treballa per ofe

18 de maig de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Qualsevol feina té els seus inconvenients, les seves ingratituds, també les seves virtuts i recompenses. I res és com, des de fora, molt sovint es pensa. Fer de mestre d'educació infantil o de primària, o bé exercir de professor de secundària, avui s

08 de maig de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Com podríem garantir que els mestres d’una escola, que els professors d’un institut, romanguessin en el centre perquè ho desitgen, perquè se senten identificats amb un projecte educatiu col·lectiu i perquè es troben a gust amb els alumnes i els compa

30 de abril de 2011
Daniel Gabarró Berbegal (Angle editorial)

Qüestionar-se la manera de reduir el fracàs escolar o la forma d’incrementar l’èxit acadèmic és, doncs, una pregunta cabdal. La seva resposta no només té un impacte individual, sinó efectes col·lectius en generar una societat més culta, pròspera i se

18 de abril de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

El programa 30 Minuts d’ahir ens va presentar dues realitats educatives que, per les seves característiques, conviden a la reflexió i, també inevitablement, a la comparació amb el nostre sistema educatiu.

14 de abril de 2011
Enric Roca

El desacord entre l'interès dels nois i noies per l'estudi i les ofertes acadèmiques que la institució escolar els ofereix constitueix una entrellaçada xarxa que comença a teixir-se des dels primers anys d'escolarització, que es va consolidant a la p

03 de abril de 2011
Enric Roca (La Vanguardia)

Article d'Enric Roca publicat a La Vanguàrdia, en el marc del tema de debat "Per què el meu fill no va a l'escola?".

01 de abril de 2011
Enric Roca (Escola Catalana)

Per què resulta important posar èmfasi en el lideratge de l’aula? Que potser no es dóna per descomptat que tot docent, en la seva tasca d’aula, no exerceix un lideratge institucional que ja li ve donat? Si és així, a quina altra mena de lideratge ens

28 de març de 2011
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Fer-se preguntes. Vet aquí allò fonamental. La capacitat, la voluntat, l’hàbit de fer-se preguntes. Des de l’educació infantil fins la universitat, el món professional o el personal. Anhel de continuar fent-se preguntes. De cercar les respostes. Molt

15 de març de 2011
Enric Roca (Diari Avui)

Som un país que ens agrada molt escenificar pactes, plans, acords, proclames i manifestos diversos. Quan ho fem presumim d'unitat i després de les signatures i celebracions tothom continua actuant com abans, molt sovint la lletra del pacte es petrifi

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28