articles i publicacions

13 de maig de 2012
Enric Roca (La Vanguardia)

Resulta una constante histórica reprochar al presente la pérdida de determinadas características pretendidamente positivas del pasado. Sucede en todos los campos y es tan antigua como la propia historia de la humanidad. Hace cuatro mil años en Babilo

28 de abril de 2012
Enric Roca (El Punt Avui)

Quin impacte tindrà a Catalunya el darrer pla del ministre d'Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, que pretén estalviar en educació 3.000 milions d'euros? Concretament a les nostres escoles i instituts, què pot representar incrementar el nom

17 de març de 2012
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari El Punt Avui)

La recent interlocutòria del TSJC, en relació amb el model de tractament de les llengües en el sistema educatiu de Catalunya, no entra a valorar la bondat o no del model, sinó que es limita a emfatitzar l'obligació de l'administració d'oferir l'atenc

16 de març de 2012
Raül Garica i Aranzueque (Diari Avui)

La neurodidàctica s'entreveu com la ciència que revolucionarà l'ensenyament als joves. El cervell és molt més receptiu als estímuls emocionals en la pubertat. L'adolescència és un període de la vida convuls que molts pares i educadors no sab

05 de març de 2012
Enric Roca (Blog d'Edu21, Ara mestres)

Sabem que en els primers mesos de vida el cervell dels nadons es caracteritza per una gran implosió sinàptica, a la que li segueix un període de poda que només conserva aquelles connexions que l’experiència acumulada li aconsella mantenir i reforçar.

25 de febrer de 2012
Xavier Martínez Celorrio i Antoni Marín Saldo (Fundació Bofill)

Anàlisi de la mobilitat social del període comprès entre 1955 i 2005 (volum 1), i actualització amb dades del 2009 (volum 2). L'estudi desmenteix el tòpic d'una societat catalana tancada rígida i classista i mostra uns índexs alts de mobilitat; posa

04 de febrer de 2012
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

Un nou govern espanyol, un nou ministre, i de seguida un reguitzell de noves propostes per introduir canvis en el sistema educatiu. Sobretot aquells canvis que substitueixin les anteriors modificacions del govern antecessor, que, al seu torn, ja havi

31 de gener de 2012
Arturo Canalda, Jaume Carbonell, María José Díaz-Aguado, Mikel Lejarza, Francisco López Rupérez, José Antonio Luengo, José Antonio Marina (Fundación Antena 3)

Publicació que amb un enfocament constructiu i mitjançant una lectura amena i dirigida a tots els públics (pares, educadors, polítics i societat civil) aporta noves dades i propostes d'experts amb l'objectiu de combatre el fracàs escolar en sentit a

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28