
Aquesta és una obra força estimulant pels educadors de casa nostra si volen entendre el paper que jugarà la comunitat islàmica en l'educació catalana. El retorn de l’islam a Catalunya es planteja com una anàlisi transversal i interdisciplinàr
Aquesta és una obra força estimulant pels educadors de casa nostra si volen entendre el paper que jugarà la comunitat islàmica en l'educació catalana. El retorn de l’islam a Catalunya es planteja com una anàlisi transversal i interdisciplinàr
Durant més de quatre dècades la ciència i la medicina tradicionals van defensar la immutabilitat com a característica pròpia de l'anatomia del cervell. La idea més estesa era que l'enteniment humà només es modificava en la infantesa i després d'aques
Les memòries d’Octavi Fullat són selectives d’una forma molt explícita: amb la tria de temes vol provocar al lector i esperonar-lo amb situacions i idees que actualment desperten polèmica La meva veritat és el segon volum de les memòries d’un dels f
L'objectiu d'aquest estudi és oferir una anàlisi del sistema de formació professional espanyol, identificant les seves principals característiques així com els reptes als quals haurà de fer front en un futur immediat. L'autor examina el procés de tr
Per què ens costa tant dominar les nostres emocions? Per què ens agafen ganes de riure quan algú riu i ens vénen llàgrimes als ulls quan veiem algú que plora? Qui és més racional, l'home o la dona? Els animals tenen sentiments equiparables als dels h
“Però siguem seriosos, Bolonya no és, ni ha de convertir-se, en res de tot això que denuncien alguns estudiants, sinó que comporta entrar a Europa amb Europa per convergir-hi en el denominat Espai Europeu d’Educació Superior (EEES)”
Paradigmes és una revista quadrimestral dedicada a l’economia productiva i el coneixement. El seu número 1 tracta sobre "la gestió del talent", amb un apartat dedicat a "Talent i educació", amb articles d'Enric Roca (coordinador d'Edu21), Josep de Mi
Entrevista a Montserrat Torra, professora de secundària, guanyadora del premi Edu21 2008.
L’escola contra el món és una crida a l’esperança. Quan criticar l’escola i els mestres s’ha convertit en un esport, quan els profetes de calamitats són venerats pels mitjans de comunicació, el llibre de Gregorio Luri desemmascara tòpics, asserena el
Aquest llibre ens explica d'una manera molt pràctica la teoria de les intel·ligències múltiples, del neuropsicòleg Howard Gardner, i ens ofereix diferents possibilitats en el camp de l'educació. Intenta justificar i evidenciar la implementació d'aque
"Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació" està estructurat en forma de diàleg entre dos suposats professionals de l'educació, els quals encarnen dues posicions que, en cadascun dels temes tractats, es podrien considerar antagòni
"El darrer compromís és per als mitjans de comunicació: els debats sobre educació no haurien de ser un espectacle per tirar llenya al foc"