articles i publicacions

04 de novembre de 2008
Antoni Poch i Comas, mestre, vinculat a l'Escola Pública La Roda i a l'Associació de Mestres Alexandre Galí, de Terrassa (Diari Avui, els reptes de l'educació XIII)

"Les autoritats educatives han de facilitar salts qualitatius capaços d'engrescar de debò la comunitat educativa"

03 de novembre de 2008
Enric Roca, coordinador general d'Edu21, pedagog i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB (Diari Avui, els reptes de l'educació XII)

"Hem de suprimir definitivament el curs de capacitació i endegar el màster del professorat de secundària".

02 de novembre de 2008
Pilar Benejam, mestra, professora de secundària i catedràtica de didàctica de les Ciències Socials a la UAB, membre de Rosa Sensat (Diari Avui, els reptes de l'educació (XI))

"El professorat de secundària té una preparació inicial que es redueix a un curset de capacitació totalment insuficient".

01 de novembre de 2008
Montserrat Castelló i Badia, professora titular de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (URL) (Diari Avui, els reptes de l'educació X)

"Reconèixer i entendre la multiplicitat de veus que ens acompanyen és la base pel diàleg"

31 de octubre de 2008
Joan Manuel del Pozo, doctor en filosofia i professor a la UdG, va ser conseller d'Educació i Universitats entre el maig i el novembre del 2006 (Diari Avui, els reptes de l'educació (IX))

"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"

31 de octubre de 2008
Daniel Pennac (Edicions Empúries)

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br

30 de octubre de 2008
Gregorio Luri, llicenciat en ciències de l'educació i doctor en filosofia (Diari Avui, els reptes de l'educació (VIII))

"Sense confiança en el sistema no hi ha cap mesura que per si mateixa garanteixi la millora dels resultats acadèmics".

29 de octubre de 2008
Salvador Cardús, sociòleg, doctorat en ciències econòmiques i periodista (Diari Avui, els reptes de l'educació (VII))

"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".

28 de octubre de 2008
Joan Pagès, Catedràtic de didàctica de les ciències socials a la UAB. (Diari avui, els reptes de l'educació (VI))

"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".

27 de octubre de 2008
Carme-Laura Gil i Miró, llicenciada en filologia clàssica i ciències de l'educació, Consellera d'Ensenyament (1999-2003), diputada al Parlament (CDC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (V))

"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.

26 de octubre de 2008
Joan Estruch Tobella, catedràtic de llengua i literatura a l'IES Jaume Balmes i professor de l'ICE de la Universitat de Barcelona (Diari Avui, els reptes de l'educació (IV))

"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".

25 de octubre de 2008
Jaume Cela, mestre, pedagog i escriptor, vinculat a la FMRPC i a Rosa Sensat, en l'actualitat és el director del CEIP Escola Bellaterra (Diari Avui, els reptes de l'educació (III))

"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28