
Educar, o sigui, tenir clara la intencionalitat d'influir en un altre perquè aquest aprengui, es comporti o actuï d'una forma determinada, és una tasca compartida per tota la societat. Tothom educa amb més o menys intensitat, voluntat o consciència.
Educar, o sigui, tenir clara la intencionalitat d'influir en un altre perquè aquest aprengui, es comporti o actuï d'una forma determinada, és una tasca compartida per tota la societat. Tothom educa amb més o menys intensitat, voluntat o consciència.
Encetem un any, el 2014, decisiu per al nostre país. Un any que es preveu molt intens políticament i socialment. Un any on, amb el fons commemoratiu del tricentenari dels fets del 1714, ens plantejarem com a ciutadans de Catalunya què volem que sigui
"Hi ha una correlació evident entre llegir molt poc o gairebé gens i els pobres resultats també en expressió escrita"
Quan l’any 2013 arriba a la seva fi resulta adient fer-ne un balanç del què ha estat per a l’educació de casa nostra. L’administració educativa catalana ha vist com un any més ha tingut que fer equilibris per seguir reduint la despesa, al temps que i
El darrer informe PISA corresponent a l’any 2012 s’ha centrat principalment en l’avaluació de la competència matemàtica entre els estudiants de 15 anys de 65 països o economies participants. En aquesta mateixa competència es va focalitzar l’informe d
Aquesta setmana s'han fet públics els resultats de l'informe PISA de l'any 2012. De les tres competències que avalua (comprensió lectora, matemàtiques i ciències) s'ha aprofundit més en la competència matemàtica, igual que al 2003. Per això resulta e
La OCDE aconseja elevar la excelencia sin abandonar la equidad del sistema
L'informe de l'OCDE que mesura el rendiment dels alumnes de 15 anys es presenta demà | En tots dos països hi ha una estricta selecció dels aspirants a mestre | Són sistemes molt igualitaris; creuen en les possibilitats de tots els alumnes | Els gover
"Hem d'atrevir-nos a desconstruir l'edifici, a simplificar-lo, a fer-lo més àgil i menys específic. Atrevir-nos a perdre una part del control racionalista sobre la nostra societat i donar confiança a l'acte-organització de les persones. Evidentment,
Què podem aprendre del sistema educatiu de més èxit. L'escola està en crisi. El sistema educatiu espanyol es troba en l'ull de l' huracà de les lluites polítiques i de la discussió pública, sense que els successius intents de reforma educativa
La societat catalana ha emprès un camí que passa per decidir quin futur vol per al seu país. La via heretada de la transició, definitivament, s’ha esgotat. Davant d’això qualsevol societat té dret a anhelar un futur millor per als seus fills i posar
Fa pocs dies l'OCDE ha publicat el primer informe corresponent al Programa Internacional per a l'Avaluació de les Competències dels Adults (PIACC), també conegut com l'Informe PISA per a adults. Aquest estudi analitza les competències lectores i mate