articles i publicacions

18 de gener de 2014
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

Educar, o sigui, tenir clara la intencionalitat d'influir en un altre perquè aquest aprengui, es comporti o actuï d'una forma determinada, és una tasca compartida per tota la societat. Tothom educa amb més o menys intensitat, voluntat o consciència.

17 de gener de 2014
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Butlletí del CEJP)

Encetem un any, el 2014, decisiu per al nostre país. Un any que es preveu molt intens políticament i socialment. Un any on, amb el fons commemoratiu del tricentenari dels fets del 1714, ens plantejarem com a ciutadans de Catalunya què volem que sigui

05 de gener de 2014
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (La Vanguardia)

"Hi ha una correlació evident entre llegir molt poc o gairebé gens i els pobres resultats també en expressió escrita"

28 de desembre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Blog Edu21 - Ara Mestres)

Quan l’any 2013 arriba a la seva fi resulta adient fer-ne un balanç del què ha estat per a l’educació de casa nostra. L’administració educativa catalana ha vist com un any més ha tingut que fer equilibris per seguir reduint la despesa, al temps que i

11 de desembre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Butlletí del CEJP)

El darrer informe PISA corresponent a l’any 2012 s’ha centrat principalment en l’avaluació de la competència matemàtica entre els estudiants de 15 anys de 65 països o economies participants. En aquesta mateixa competència es va focalitzar l’informe d

07 de desembre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

Aquesta setmana s'han fet públics els resultats de l'informe PISA de l'any 2012. De les tres competències que avalua (comprensió lectora, matemàtiques i ciències) s'ha aprofundit més en la competència matemàtica, igual que al 2003. Per això resulta e

16 de novembre de 2013
Cecilia M. Tham, fundadora de MOB i cofundadora de MADE MAKERSPACED (El Punt Avui)

"Hem d'atrevir-nos a desconstruir l'edifici, a simplificar-lo, a fer-lo més àgil i menys específic. Atrevir-nos a perdre una part del control racionalista sobre la nostra societat i donar confiança a l'acte-organització de les persones. Evidentment,

10 de novembre de 2013
Xavier Melgarejo (Plataforma Editorial)

Què podem aprendre del sistema educatiu de més èxit. L'escola està en crisi. El sistema educatiu espanyol es troba en l'ull de l' huracà de les lluites polítiques i de la discussió pública, sense que els successius intents de reforma educativa

30 de octubre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Butlletí del CEJP)

La societat catalana ha emprès un camí que passa per decidir quin futur vol per al seu país. La via heretada de la transició, definitivament, s’ha esgotat. Davant d’això qualsevol societat té dret a anhelar un futur millor per als seus fills i posar

26 de octubre de 2013
Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)

Fa pocs dies l'OCDE ha publicat el primer informe corresponent al Programa Internacional per a l'Avaluació de les Competències dels Adults (PIACC), també conegut com l'Informe PISA per a adults. Aquest estudi analitza les competències lectores i mate

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28