articles i publicacions

30 de setembre de 2017
Enric Roca, Director d'Edu21

Res serà igual a partir de l’1-O. Aquests dies de setembre l’Estat ha traspassat a Catalunya totes les línies vermelles que separen un comportament democràtic d’un d’obertament autoritari. Tot això ha servit per evidenciar de manera diàfana la poca qualitat democràtica d’un règim, hereu del franquisme, que durant tots aquests anys no ha pogut o...

19 de juliol de 2017
Enric Roca, director d'Edu21

Darrerament es parla de forma més clara i freqüent d’un fenomen, que encara que ha existit sempre, ara pren unes dimensions diferents pels ressorts que comporten l´ús de les tecnologies i les xarxes socials. El denominat bullyng o assetjament escolar, a més d’expressar-se en les modalitats habituals en els centres educatius, sobretot en els de...

17 de juny de 2017
Enric Roca, director d'Edu21

Quan un curs acaba sempre resulta pertinent preguntar-se si s’han pogut acomplir els objectius formulats al començament. El resultat acostuma a ser agredolç. D’uns anys ençà, a més, determinats problemes semblen evolucionar a pitjor: la desconnexió dels nois i noies vers molts dels continguts acadèmics de sempre i pel seu embolcall metodològic força desconnectat del...

13 de maig de 2017
Enric Roca, director d'Edu21

Aviat l’actual curs escolar finalitzarà i hom tindrà la sensació que tot passa molt ràpidament i que el calendari, sovint, actua en contra dels aspectes que voldríem modificar, donat que les exigències administratives i temporals segueixen una lògica precisa que tendeix a repetir protocols curs rere curs, any rere any. Haurem acabat un curs on...

05 de març de 2017
Octavi Fullat (Edicions de la Universitat de Barcelona)

El presente libro constituye la biografía intelectual del autor, en la que relata cómo veintiún pensadores le hicieron caer del corcel del cristianismo sobre el que montaba tan seguro. Veintiún «impertinentes» que socavaron los cimientos que sustenta

22 de gener de 2017
David Bueno Torrens

Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s’ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per

03 de desembre de 2016
Enric Prats (Edicions de la Universitat de Barcelona)

Pedagogia i literatura són disciplines humanes amb molts paral·lelismes. L’educació té molt de ficció, com la narrativa té molt de pedagogia. Créixer i fer créixer són accions indefugibles de la condició humana, que s’aconsegueixen per la via educati

23 de abril de 2016
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

“Potser ens cal menys pressió sociofamiliar i acadèmica en les formes d'introduir la lectura escolar"

19 de març de 2016
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

Existeixen dos moviments pedagògics que actualment prenen força protagonisme en la majoria de propostes reformadores, tot i que no es poden considerar una novetat. Una d'aquestes tendències és l'èmfasi en la conveniència d'una major personalització d