
Resposta d'Enric Roca, coordinador d'Edu21, a La Carta al Lector de La Vanguardia titulada "Portàtils a secundària".
Resposta d'Enric Roca, coordinador d'Edu21, a La Carta al Lector de La Vanguardia titulada "Portàtils a secundària".
"En el món educatiu disposem de molts experts a fer sempre el mateix però de forma diferent". “La digitalització efectiva no passa per l'anunci que milers d'alumnes disposaran del seu portàtil o que els llibres impresos seran substituïts pels electrò
“No és correcte que l'autonomia de centre pagui peatges de tipus gremialista o corporatiu al marge de la concepció pedagògica que defensi”
L’estiu és un temps de gaudir, de relaxament, d’aparent llibertat, de fer coses pel plaer de fer-les i sense cercar res a canvi. És per tot això que ofereix unes possibilitats educatives immillorables. Les persones estem més relaxades i això propicia
En els darrers dies hem tingut l'oportunitat de llegir la sentència completa que el Tribunal Constitucional (STC) ha emès en referència al recurs d'inconstitucionalitat sobre l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. També hem pogut examinar l'informe jurí
Publicació de l'estudi sobre una experiència d'aprenentatge de valors a secundària que va resultar guanyador de la tercera edició del Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. El treball guardonat, titulat De Sòcrates a l'Ipod, és o
Diego Arcos, president del Casal Argentí de Barcelona, teoritza sobre la nova immigració al llibre 'Immigració i sobirania' (Ed. Veunova). En aquesta
"Quina formació volem per als nostres fills, la que nosaltres decidim o la que dictin altres? Ha arribat l'hora de proclamar que també, quan hem de definir quina escola i quina formació volem per als nostres fills, la decisió correspon als ciutadans
En aquests temps de canvis i incerteses que vivim, sembla que hem passat de l'autoritat paterna, inqüestionable per l'argument irrefutable del mastegot, a l'autoritat paterna inexistent perquè volem ser pares "guais" i moderns i simpàtics... Uns adje
És ben sabut que l'eficàcia i el prestigi d'un sistema educatiu es deu, en molt bona part, a la qualitat dels seus docents. Com més preparació tinguin, com més eficaçment facin la seva feina, millors resultats obtindran els seus estudiants i més exce
Estem en temps de retallades econòmiques, de reajustaments i replantejaments. Davant d'aquesta realitat el nostre sistema educatiu haurà de posar a prova la seva solidesa i la lògica d'aquelles reformes que no es poden ajornar si no volem hipotecar,
En la tasca educativa, hauríem de donar tot el protagonisme als subjectes de la formació que són els alumnes –alumnat, xicons i xicones-. I d’entre ells, per la seua complexa constitució afectiva i psicològica, els adolescents, que s’ “ubiquen”, ara