
Les respostes d'un neurocientífic al funcionament de la ment i les seves conseqüències a l'aula Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorç
Les respostes d'un neurocientífic al funcionament de la ment i les seves conseqüències a l'aula Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorç
Quan s'estrena un nou any les incerteses es barregen amb els convenciments i les amenaces amb els somnis. Des de la comunitat educativa, com a part substantiva de la societat catalana, caldrà concebre el 2013 com un any dedicat al proveïment i al rea
Al nostre sistema educatiu li convenen reformes concretes que millorin la seva eficiència i augmentin la qualitat dels seus processos i resultats. Això ningú ho posa en dubte. Tanmateix, en un escenari on els ajustaments i la manca d’inversions prota
L'actual model lingüístic de la nostra escola permet garantir la cohesió social del país tot evitant separar els alumnes catalans per raons de llengua. Un model que a més, des del punt de vista pedagògic, aconsegueix l'aprenentatge de les dues llengü
Aquest mes de novembre l'Editorial Barcanova ha publicat l’obra guanyadora de la cinquena edició del Premi d’Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. Es tracta d’un treball que afronta la necessitat de reflexionar sobre el senti
Aquestes eleccions al Parlament de Catalunya no són unes eleccions més. En cap aspecte, tampoc en el terreny educatiu. Ara tenim l'oportunitat d'endegar un camí de transformació del nostre sistema educatiu després de més de tres dècades en què ha est
En aquest llibre es presenten els marcs de referència que serveixen per desenvolupar activitats interessants i innovadores amb l'ajuda de les TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació). Es faciliten recursos, experiències i propostes per
El ministre Wert ha dit allò que han pensat sempre tots els seus predecessors (els demòcrates i els altres). Ho ha dit de forma més bèstia, d'acord, però ha expressat allò que pretenen tots els sistemes educatius del món. La prova la tenim que no hi
Selecció de textos amb el propòsit principal de mantenir un diàleg amb els lectors sobre diferents aspectes de la relació entre adults i infants, ja sigui en la família, a l'escola o a la ciutat. Aspectes que, dissortadament, i tal com apunta el mate
El risc forma part de la nostra vida. Qualsevol decisió que prenguem, i també el fet de no voler decidir, comporta sempre un risc associat. “Quina línia d'actuació és més correcta, quina ens portarà més beneficis o menys perjudicis?”, són preguntes q
L’envestida recentralitzadora en educació ja té nom: la LOMCE. Mai abans havia quedat tan clar –negre sobre blanc– la intenció de laminar les competències dels territoris històrics (objectiu d’aquesta contrareforma). Colonitzar més el currículum amb
Davant la cruïlla històrica que s'apropa, el poble català haurà de decidir, en un acte de sobirania, si avança decididament envers la consecució d'un estat propi que garanteixi la nostra supervivència cultural i la construcció d'un futur millor per a