31 gener 2013
Daniel T. Willingham (Editorial Graó)

Per què als nens no els agrada anar a l’escola?

Les respostes d'un neurocientífic al funcionament de la ment i les seves conseqüències a l'aula

Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorçades regles d'un videojoc i, amb la mateixa facilitat, oblidar el que aprèn a classe? Què hem de fer perquè l'escola sigui sempre beneficiosa per als seus alumnes, fins i tot per a aquells que tenen dificultats? De què serveix el que anomenem cultura general, aprendre les coses de memòria, recitar-les? I les anomenades pedagogies "actives", són realment eficaces? La psicologia cognitiva ha progressat enormement en els darrers trenta anys i tot el que els científics han descobert al voltant del funcionament de la memòria i el cervell pot i ha d'ajudar els mestres a arribar a conclusions pràctiques i directament aplicables a classe.

http://www.grao.com/llibres/per-que-als-nens-no-els-agrada-anar-a-l-escola