A l’editorial de l’anterior Butlletí, n’Enric Roca postulava avançar cap a la docència tutorial, una fita l’assoliment de la qual requereix d’una disminució de la ràtio dels alumnes tutoritzats.
llegir més
El 12 de març, quan els centres van tancar, poca gent imaginava que la situació duraria fins a final de curs. La gran majoria pensàvem que després de Setmana Santa tornaríem als centres com si res hagués passat; no podíem imaginar tot el que estava per venir. Però a mesura que els dies passaven ja s’anava veient com això s’allargaria més de l'esperat. Ara ja tenim la certesa que en la majoria dels casos durarà fins a final de curs.
llegir més
Quan el context s'imposa..., ens queda l'essencialitat
També en educació, quan el context s’imposa, ens queda i cal preservar, l’essencialitat.
llegir més
La COVID-19 ha despullat l’escola. I quan quedes nu i davant del mirall, hi ha coses que agraden més i d’altres menys.
llegir més
La pandèmia que estem patint, a part de la seva greu conseqüència sanitària, també està repercutint en altres àmbits, un d'ells és l'educatiu.
llegir més
En moltes aules i en molts centres educatius és temps de re visió, i de re plantejament.
llegir més
Aquest any és el centenari del naixement d’en Josep Pallach, polític i pedagog, pedagog i polític, tristament desaparegut al gener...
llegir més
En aquest segon article, a propòsit de l’anàlisi de l’obra Com som? d’Albert Calderó, Jordi Oliveres i Joan Queraltó, aprofundim en les conseqüències d’índole pedagògica que de la seva lectura en podem extreure.
llegir més
Equilibri entre equitat i qualitat educativa. La co-docència La mirada inclusiva de centre demana establir en cada context i en...
llegir més
“l’escola (…) és un invent pensat per formar gestors de Coses, que amb els anys ha entès que ha de...
llegir més