L’educació en el disseny de la Catalunya 2022
No oblidarem mai la data del 13 de març, quan l’avanç de la pandèmia va provocar que es tinguessin que...
llegir mésNo oblidarem mai la data del 13 de març, quan l’avanç de la pandèmia va provocar que es tinguessin que...
llegir mésNo estàvem ni podíem estar preparats per aquesta pandèmia. L’escenari que ens ha portat el Covid-19 al nostre món no...
llegir mésA l’editorial de l’anterior Butlletí, n’Enric Roca postulava avançar cap a la docència tutorial, una fita l’assoliment de la qual requereix d’una disminució de la ràtio dels alumnes tutoritzats.
llegir mésEl 12 de març, quan els centres van tancar, poca gent imaginava que la situació duraria fins a final de curs. La gran majoria pensàvem que després de Setmana Santa tornaríem als centres com si res hagués passat; no podíem imaginar tot el que estava per venir. Però a mesura que els dies passaven ja s’anava veient com això s’allargaria més de l'esperat. Ara ja tenim la certesa que en la majoria dels casos durarà fins a final de curs.
llegir mésQuan el context s'imposa..., ens queda l'essencialitat També en educació, quan el context s’imposa, ens queda i cal preservar, l’essencialitat.
llegir mésLa COVID-19 ha despullat l’escola. I quan quedes nu i davant del mirall, hi ha coses que agraden més i d’altres menys.
llegir mésLa pandèmia que estem patint, a part de la seva greu conseqüència sanitària, també està repercutint en altres àmbits, un d'ells és l'educatiu.
llegir mésEn moltes aules i en molts centres educatius és temps de re visió, i de re plantejament.
llegir mésAquest any és el centenari del naixement d’en Josep Pallach, polític i pedagog, pedagog i polític, tristament desaparegut al gener...
llegir mésEn aquest segon article, a propòsit de l’anàlisi de l’obra Com som? d’Albert Calderó, Jordi Oliveres i Joan Queraltó, aprofundim en les conseqüències d’índole pedagògica que de la seva lectura en podem extreure.
llegir més