Rocío Moreno, estudiant de doctorat en educació a la UAB i membre del grup de recerca GOREAD
“A Ayotitlán l’educació està en decadència” ens expliquen els membres del consell de savis de la comunitat nahua d’Ayotitlán al sud-oest de l’estat de Jalisco a Mèxic. Per a la gent que habita aquestes comunitats indígenes l’arribada de l’escola és m
llegir més
Joana Ferrer i Miquel, professora de secundària, doctora en filosofia i llicenciada en dret
En educació, una idea de fons que fa uns quants anys es deixa sentir és que cal transformar allò que coneixem com la gestió diària d’aula i val a dir que al repte s’hi està posant fil a l’agulla per part de molts professionals de l’ensenyament.
llegir més
Jaclyn Murray, sudafricana, doctorant en educació a la UAB i col·laboradora d’Edu21
“El meu pare diu que no em deixarà morir”. Sóc testimoni d’aquestes paraules d’un nen del Congo de cinc anys que assisteix a un centre d’educació infantil de Sud-Àfrica. Diu això dies després de l’inici dels violents atacs contra estrangers a la ciut
llegir més
Ferran Ferrer i Bernat Albaigés (directors)
L'estat de l'educació a Catalunya, anuari 2006 és un informe que proporciona, a partir de mirades diverses sobre l'educació, una radiografia sobre els punts forts i febles del nostre sistema educatiu. Per això compta amb la contribució de diversos es
llegir més
Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona
No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingress
llegir més
M. Dolors Dot, psicopedagoga, assessora LIC i col·laboradora d'Edu21
Sovint classifiquem a les persones basant-nos en intuïcions a partir del sentit comú, però també, molt freqüentment, ens basem en els nostres prejudicis, actituds, o expectatives prèvies, sobretot quan ens referim al grup d’alumnes que anomenem “conf
llegir més
Elena Bigas, mestra del CEIP El Sagrer, i col·laboradora d'Edu21
A l’escola on treballo fem teatre des de P3 fins a sisè. Fa anys que forma part del Projecte Educatiu del Centre i, almenys, una vegada al curs es prepara una obra per ser representada davant de tots els companys del centre i de les famílies.
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, psicòleg i pedagog, col·laborador d'Edu21
Confusió. Aquesta és la situació que tenim molts dels docents respecte a les directrius que ens marca la legislació educativa vigent. Una legislació que, en canvi, cada vegada és més àmplia i que oscil·la entre allò políticament correcte i el correct
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21
Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a
llegir més
Màrius Martínez, Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB)
La Formació inicial del professorat d’Educació Secundària és la darrera regulació que en matèria d’educació ens resta del franquisme. Es tracta d’una formació molt breu en la qual, les persones que tenen una llicenciatura en continguts (Física, Quími
llegir més