Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Aquest curs hi ha hagut un creixement significatiu de la demanda de formació professional, en especial en algunes branques on sembla que hi ha més possibilitats de trobar feina. És una sorpresa? No hauria de ser-ho si hagués una planificació mitjanam
llegir més
Núria Aris, vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC) i Miquel Àngel Comas, professor de la Facultat d’Educació (UIC) i col·laborador d'Edu21
L’educació, la formació i la recerca esdevenen eixos prioritaris en les polítiques estratègiques de la Unió Europea i responen a una necessitat de crear un segell propi i comú, amb una clara visió de futur, de compromís i de qualitat, fent que esdevi
llegir més
Jordi Serrano, director RRHH d’everis Catalunya i col·laborador d’Edu21
Immersos en l’actual crisi econòmica, una de les poques solucions al problema que aconsegueixen generar un important grau de consens, és la necessitat del famós “canvi de model productiu” que passaria per incloure el país en una competició d’alt valo
llegir més
Maite Górriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat
Seguint amb les conclusions de l’estudi presentat en l’anterior article i, concretament, a partir d’una enquesta realitzada a 421 directius en exercici de centres educatius, es concloïa que al volt
llegir més
Maite Górriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat
Un estudi del mateix títol varem fonamentar-lo, d’una banda, en el nou concepte de direcció i autonomia escolars contemplat en la Llei d’Educació de Catalunya i, de l’altra, en diversos informes de l’OCDE que evidenciaven que un dels elements claus p
llegir més
Claudi Alsina, catedràtic de matemàtiques de la UPC
Les innovacions educatives necessiten d’uns ritmes pausats de desenvolupament. Ni les velocitats que poden convenir a l’administració ni el “dit i fet” són bones companyes de viatge per a què una innovació s’acabi, efectivament, implementant bé.
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Totes les legislatures tenen els seus punts forts i els seus punts foscos, com tota obra humana, és clar. Esgotada la present, és el moment d’analitzar en quina situació ens trobem en el terreny que ens ocupa, l’educatiu, perquè el pròxim govern segu
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora, investigadora i col·laboradora d’Edu21
La recerca dels darrers 80 anys sobre la relació del trinomi experiència-reflexió-aprenentatge ha mostrat que la formació superior és més profunda, significativa i rellevant per a l’estudiant quan aprèn a la universitat i simultàniament participa de
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora, investigadora i col·laboradora d’Edu21
Ara que sembla que ja tots hem entès i evidenciat en part les noves exigències que comporta l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i les implicacions pràctiques de la Declaració de Bolonya a l’ institució universitària, em permeto l’atreviment de
llegir més
Josep Oriol Pujol i Humet, director general de la Fundació Pere Tarrés
En aquesta legislatura s’ha fet un esforç significatiu de consens social amb la nova Llei d’Educació. Aquesta, tot i que molt oberta i que encara no ha provocat prou canvis, ha partit del reconeixement que el nivell formatiu mitjà a les nostres aules
llegir més