Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB
Si es vol conèixer la situació actual de la recerca pedagògica a Catalunya, cal recórrer d’entrada a uns estudis ja realitzats al respecte i que donen una visió força ajustada del què ha estat aquesta recerca en els darrers vint anys: el Llibre Blanc
llegir més
Dr. Francesc Xavier Moreno, col·laborador d'Edu21
En unes reflexions anteriors abordàrem la temàtica dels problemes de conducta que presentaven alguns alumnes en els centres escolars i afirmàvem que hi havia solució. En aquest sentit, ara és el moment d’esbossar possibles propostes per resoldre la p
llegir més
Jordi Longàs, pedagog, professor FPCEE Blanquerna
La situació de l’escola, i per extensió de l’educació, a l’inici del segle XXI –que diuen marca l’entrada en l’era del coneixement- bé pot resumir-se com de desconcert. I no és suficient recórrer a la velocitat dels canvis socials o a la irrupció de
llegir més
Elena Bigas (Mestra del CEIP El Sagrer)
L'autora, tutora d'un curs de quart de primària, comparteix amb nosaltres la carta d'acomiadament que va llegir als seus alumnes el darrer dia de curs, on s'adreça a tots ells d'una manera emotiva i sincera.
llegir més
Dr. Francesc Xavier Moreno, col·laborador d'Edu21
Els conflictes de conducta en l’àmbit escolar en general han crescut amb una intensitat i freqüència progressives, especialment en secundària. Els mitjans de comunicació i conseqüentment l’opinió pública se n’ha fet ressò i hi ha hagut una preocupac
llegir més
Rubén Marichal Plana (mestre i pedagog)
... Hi ha un plantejament de mínims on busquem molt coneixement extern i racional i poc coneixement intern, emocional i sensorial. Podríem ajudar més a formar personalitats, criteris morals, competències emocionals, curiositats vitals, motivacions, h
llegir més
Dolors Dot (col·laboradora d'Edu21)
...L’escola del futur és aquella que ens la sentim com a pròpia, aquella que ens transmet sentiments d’ acolliment, de respecte, de confiança, que ens transmet il·lusió, entusiasme, interès, que ens fa crítics, inconformistes, solidaris, que ens fa a
llegir més
Sr. Josep Solà (IES Maremar)
...prioritzar un debat educatiu sobre allò que conforma l’essència de la formació científica i humanística del ciutadà des de la discreció d’un discurs pedagògicament construït per a la millor aplicació a l’aula ...
llegir més
Roger Matute (Col·legi Immaculada Concepció)
.. així doncs al parlar del fracàs escolar i els reptes cal fer una mica de reflexió i veure què podem fer nosaltres els educadors. Ens cal estar a l’alçada dels nostres alumnes !!! ...
llegir més
Mercè Sabaté (Jesuïtes de Casp)
"El repte, doncs, és posar els professionals a "liderar" la transformació del sistema educatiu".
llegir més