Carme Balaguer, professora de Magisteri de la UIC
Aquestes quatre paraules surten de sobte de la meva boca, després d’adonar-me de la quantitat de temps que he quedat atrapada per una insulsa pantalla, on es belluguen uns peixets que exploten i es reprodueixen a partir d’una acció tan senzilla com é
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Professorat
Seguint amb l’anàlisi del Projecte de Llei d’educació que iniciarem en l’article anterior, s’indica com hauria de ser la formació inicial del professorat i la possibilitat de du
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21
Edu21 planteja aquest mes de novembre un debat profundament necessari i molt engrescador: què poden fer els centres educatius (públics i concertats) per obtenir més recursos, més enllà d’aquells que l’administració finança fruit de la planificació ed
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Per primera vegada es planteja una Llei d’educació per a Catalunya, després que en diverses ocasions governs anteriors haguessin elaborat alguns esborranys que mai no van reeixir. Els motius eduïts aleshores per no fer-la fou l’advertiment que el niv
llegir més
Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
Potser hauríem de començar a deixar de plànyer-nos per l’estat de l’educació, per la crisi educativa o pel fracàs del sistema educatiu i començar a mirar endavant, començar a fer feina i intentar canviar les coses.
llegir més
Àngels Domingo Roget, pedagoga, professora de la UIC i col·laboradora d’Edu21
En el mes de juliol es publicava en el Butlletí d’Edu21 un article on es feia referència a l’actual complexitat que vivim a les nostres aules com a conseqüència de la ingent quantitat d
llegir més
Elena Bigas, Mestra del CEIP El Sagrer i col·laboradora d’Edu21
Som el 15 de setembre i comença un nou curs. A les 9, molt puntuals, arriben els nens i nenes amb cara somrient i expectant; uns entren a la classe amb timidesa, sense saber gaire què han de fer, altres de forma decidida. Tots busquen el retrobament
llegir més
Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona
Quan hom s’apropa al pensament i l’obra del Dr. Josep Estalella i Graells (1879-1938), director de l’Institut-Escola del Parc de la Ciutadella de Barcelona (1932-1938), observa que aquells que el van tractar el qualifiquen amb la consideració de peda
llegir més
Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Sens dubte, els sistemes educatius han de canviar amb el pas dels temps per a donar resposta als canvis socials però la pregunta que cal fer-se és si aquests canvis s’han de traduir forçosament en lleis orgàniques i generals. Els països madurs canvie
llegir més
Francesc Xavier Moreno, Doctor en Psicologia, col·laborador d'Edu21
Plantegem-nos una metàfora terapèutica: La vacuna és una pràctica preventiva, no un procediment curatiu. Recórrer a la vacuna s’entén generalment com un mitjà fonamental perquè l’ésser humà pugui evitar els danys y perjudicis ocasionats per agents no
llegir més