Maite Gorriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat
Un docent, si actua d’acord amb la seva ètica professional, pensa sempre en la finalitat última de la seva professió, té clars els valors de referència i els aplica equilibradament en el seu treball diari convertint en hàbit aquesta manera d’a
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21
En l'hora present, insistir en la frontera entre creients i no creients és una autèntica fal·làcia. Tothom, sense excepció, és creient. Ara bé, la nostra condició d'éssers històrics (vinguts al món sota coordenades espaciotempora
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21
Presentem la primera part d’un article que no pretén quedar-se només en reflexió teòrica, sinó que fa propostes concretes per a millorar l’educació del país.
llegir més
Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona
El proper 13 d’octubre d’enguany (2009) es complirà un segle de l’afusellament de Francesc Ferrer i Guàrdia (1854-1909) al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels successos de la Setmana Tràgica que van sacsejar la vida de la ciutat de B
llegir més
Antoni Pascual i Ventosa, llicenciat en filologia anglesa; Xavier Ureta i Buixeda, pedagog i col·laborador d'Edu21
A la primera part de l’article fèiem una reflexió sobre la necessitat de trobar eines pràctiques que afavoreixin l’aprenentatge del català –com a llengua de comunicació i d’ús– per part de l’alumna
llegir més
Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Existeix una opinió generalitzada que la formació del professorat no es troba al nivell de les exigències que avui té la professió docent, i això tant respecte al curriculum formatiu com a la seva durada, vinculació amb la pràctica o criteris per acc
llegir més
Antoni Pascual i Ventosa, llicenciat en filologia anglesa; Xavier Ureta i Buixeda, pedagog i col·laborador d'Edu21
La massiva incorporació d’alumnat procedent de l’estranger als nostres centres és un fet. Tant és així que si comparem els objectius, l’entorn, les metodologies i les dinàmiques de les nostres escoles actuals amb les de fa només deu anys enrere, no t
llegir més
Lídia Juanmartí, col·laboradora d'Edu21
Màrius Martínez, pedagog de reconegut prestigi en el camp educatiu, ha estat degà de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, membre del consell de Govern de la mateixa universitat i vicepresident de la “Conferencia de Decanos y Directores de
llegir més
Joan Davía Matas, mestre, CEIP Joan Miró.
Als darrers anys han anat sorgint diversos trastorns relacionats amb la pròpia imatge corporal, apareixent en menor edat, presents a major edat i afectant cada vegada més, no només les dones, sinó també els homes. Parlem de malalties com l’anorèxia,
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
L'educació és una tasca complexa, duta a terme sobre persones, per la qual cosa la figura dels professionals cobra major rellevància, en comparació amb un altre tipus d'activitat realitzada mitjançant processos mecanitzats, posem per cas.
llegir més