Col·laboracions

La millora de la nostra educació

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Com ja han dit els titulars de premsa, l'actual curs escolar estarà marcat pel desplegament i aplicació de la Llei d’educació recentment aprovada al Parlament de Catalunya. Sense entrar en l’anàlisi del seu contingut, cal tenir ben present que les ll

llegir més

Directors de centre, lideratge i competències emocionals (i II)

Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d’Edu21

A la primera part de l’article érem a punt d’arribar a una segona conclusió. És aquesta: tenint en compte els reptes que tindran els directors i els obstacles amb els quals es trobaran, està clar q

llegir més

Ètica docent

Maite Gorriz, professora de secundària i exdirectora de l’IES Priorat

Un docent, si actua d’acord amb la seva ètica professional, pensa sempre en la finalitat última de la seva professió, té clars els valors de referència i els aplica equilibradament en el seu treball diari convertint en hàbit aquesta manera d’a

llegir més

Educar la fe religiosa avui

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21

En l'hora present, insistir en la frontera entre creients i no creients és una autèntica fal·làcia. Tothom, sense excepció, és creient. Ara bé, la nostra condició d'éssers històrics (vinguts al món sota coordenades espaciotempora

llegir més

La pedagogia racionalista de Francesc Ferrer i Guàrdia

Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona

El proper 13 d’octubre d’enguany (2009) es complirà un segle de l’afusellament de Francesc Ferrer i Guàrdia (1854-1909) al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels successos de la Setmana Tràgica que van sacsejar la vida de la ciutat de B

llegir més

Imatge i prestigi de la professió docent (i II)

Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB

Existeix una opinió generalitzada que la formació del professorat no es troba al nivell de les exigències que avui té la professió docent, i això tant respecte al curriculum formatiu com a la seva durada, vinculació amb la pràctica o criteris per acc

llegir més

Els principis del mètode vivencial en l’aprenentatge del català com a llengua d’ús per a l’alumnat nouvingut (I)

Antoni Pascual i Ventosa, llicenciat en filologia anglesa; Xavier Ureta i Buixeda, pedagog i col·laborador d'Edu21

La massiva incorporació d’alumnat procedent de l’estranger als nostres centres és un fet. Tant és així que si comparem els objectius, l’entorn, les metodologies i les dinàmiques de les nostres escoles actuals amb les de fa només deu anys enrere, no t

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25