Albert Lacruz Bassols, coordinador d'ÚTIL i col·laborador d'Edu21
Quan es tracta d’escoles i equips directius, no estem acostumats a parlar d’indicadors de gestió. Sembla talment com si aquestes paraules hagin de ser, només, per a empreses productives. Llàstima: perdem una gran oportunitat de gestionar millor les e
llegir més
Jordi Corbera, doctor en Ciències Físiques i col·laborador d'Edu21
S’estima que aproximadament més del 80% de la informació que la societat gestiona i utilitza en l’actualitat té una component geogràfica, o dit d’una altre manera, no ens resulta útil sense saber-ne les coordenades a les que aquesta informació resta
llegir més
Practicareflexiva.pro és el primer grup professional a la xarxa reservat a persones expertes en el desenvolupament professional de docents a través de metodologies formatives basades en la reflexió.
llegir més
Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21
Actualment, i a primera vista, podem concloure que no. El grau de descentralització de Suècia pot deixar-nos perplexos i pensar que som un país molt centralitzat o amb certa deslocalització del poder central, tant a efectes de gestió com en la defini
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB
Els estudis universitaris de Pedagogia han tingut una història plena de dificultats i de controvèrsies, entre altres raons perquè han estat en molts períodes allunyats de la mateixa formació dels docents dels diferents nivells del sistema educatiu, l
llegir més
Miquel Àngel Comas, col·laborador d’Edu21 i professor de la Facultat d’Educació (UIC)
La creació de sistemes educatius competencials, que responen a polítiques estratègiques i a la necessitat de crear un segell propi i comú amb una clara visió de futur de compromís i de qualitat, afavoreix la construcció, promoció i consolidació de ce
llegir més
Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21
Més enllà de si ens en sortirem amb o sense Espanya en un futur proper podem fer un petit esforç i imaginar-nos que l’Estat de les Autonomies hauria estat molt més eficaç i, posteriorment, viable si s’hagués reconegut el dret a la diferència, en aque
llegir més
Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)
Cal considerar que la “proposta de comunicació” que adopta cada persona és en gran mesura mediadora i, fins i tot, determinant en la seva “proposta de relació”. Certament el llenguatge pot descriure la realitat però especialment perquè
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Benvolgudes escoles; fa unes setmanes començava aquesta carta (en la qual us feia reflexions sobre la relació amb les famílies dels vostres alumnes), vaig arribar-ne fins la meitat i us vaig promet
llegir més
Núria Arís, professora i vicedegana de la Facultat d’Educació (UIC)
Com éssers socials ens resulta “vital” el ser capaços d’expressar els nostres sentiments, les nostres emocions, tot generant la millor “versió” d’un mateix.
llegir més