Col·laboracions

El tutor també ha de liderar (I)

Albert Lacruz, coordinador d’útil i col·laborador d’Edu21

Sovint parlem de la necessitat que l’equip directiu de centre tingui un lideratge, un autèntic lideratge, de l’equip docent. Tots sabem que, en això, tenim un marge per recórrer important, al nostre país. Algunes normatives recents, sortosament, avan

llegir més

Lideratge educatiu visible, segell .cat

Xavier Ureta i Miquel Àngel Comas, professors de la Facultat d’Educació de la UIC i col·laboradors d’Edu21

Avui dia el coneixement té un gran valor econòmic; sigui aquest en virtut d’inversió, producció i/o rendibilitat. En aquest sentit ens situem en un model de gestió educativa on la direcció eficient, d’èxit i el seu corresponent bon lideratge es fonam

llegir més

La millora de la formació dels futurs mestres

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB

Personal responsable del departament d’Ensenyament calculen que hauran de passar uns deu anys fins que calguin noves incorporacions de docents al nostre sistema educatiu. Les raons són tant de tipus econòmic –prou conegudes perquè no calgui insistir

llegir més

Pedagogia optimista

Jordi Viladrosa i Clua, pedagog i col·laborador d’Edu21

L’allau de notícies pessimistes que consumim diàriament desmotiven a qualsevol. A més a més, en gairebé tots els àmbits trobem els qui fan una lectura dels fets de la nostra vida quotidiana en clau de fracàs col·lectiu i al sector de l’educació no li

llegir més

Jornada continuada i neurociència

Francesc Xavier Moreno, doctor en Psicologia, pedagog i col·laborador d’Edu21

Pel curs escolar 2012-2013 el Departament d’Ensenyament ha realitzat un protocol per a la petició d’una organització horària singular per part dels centres educatius públics de secundària. Es tracta d’un protocol que permet als centres demanar la jor

llegir més

Benestar acadèmic i acció tutorial

Marc Antoni Adell (Universitat de València) i Albert Sesé (Universitat de les Illes Balears)

La nostra vol ser una aportació en el camp de la Psicologia de l'Educació, orientada a detectar la presència de la dimensió afectiva –el benestar acadèmic– de la personalitat dels nostres estudiants i la seua predicció, des de l'actuació del tutor/a

llegir més

La màgia de llegir i escriure

Equip "la màgia de llegir i escriure"

Sabem que el llenguatge és l’expressió més sofisticada de l’evolució de l’espècie humana i un dels elements que més ens diferencia de la resta d’espècies. El domini de la lectura representa un pas encara més sofisticat i un objectiu prioritari en el

llegir més

La síndrome de l’emperador

Francesc Xavier Moreno Oliver, doctor en psicologia i pedagog, col·laborador d’Edu21

Des de fa un temps constatem un augment sensible del nombre d'agressions dels fills cap als seus pares. A Catalunya, segons el seu fiscal en cap, en el 2011 aquesta problemàtica s’ha incrementat en un 55% respecte a l'any anterior.

llegir més

Deures sí, deures no

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB

Ja fa unes setmanes va sortir la noticia que els pares francesos farien vaga respecte als deures escolars dels seus fills perquè consideraven que ja en tenien prou amb l’activitat realitzada a l’escola; consideraven que els deures per fer a casa eren

llegir més

Aprendre a encuriosir-se

Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21

De sobte, mentre mirava un documental de rodamóns, vaig quedar-me bocabadat veient com una noia havia passat quatre anys de la seva vida a una illa semidesèrtica de Nova Zelanda simplement observant la natura, aprenent i fent-se seu el territori que

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25