Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d'Edu21
Aquests darrers mesos no són per a treure pit. Primer, l’estudi de la Fundació Bofill sobre l’estat de l’educació a Catalunya (2006/2007), i fa poc, l’últim informe PISA (2006) on s’avalua –bàsicament– el coneixement de les ciències entre el nostre a
llegir més
Màrius Martínez, Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB)
La Formació inicial del professorat d’Educació Secundària és la darrera regulació que en matèria d’educació ens resta del franquisme. Es tracta d’una formació molt breu en la qual, les persones que tenen una llicenciatura en continguts (Física, Quími
llegir més
Sunta Sogas, directora del CEIP El Sagrer (Barcelona)
Els canvis en matèria educativa no s’acaben mai. Mentre s’està coent la nova llei d’educació catalana, aquest curs estrenem currículum i, si el darrer gran pas que es va produir va ser per a garantir el dret a l’educació fins als 16 anys, el que ara
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Tractem el tema de l’organització dels centres escolars. Fa una bona colla d’anys que es debat sobre com millorar l’escola. A molts ens atrau aquesta discussió. En el debat, alguns hem partit de la següent hipòtesi: a l’escola, igual que a qualsevol
llegir més
Enric Mª Sebastiani, professor FPCEE Blanquerna, sotsdelegat de la Federació Internacional d'Educació Física a Catalunya i col·laborador d’Edu21
El passat 13 de novembre de 2007 el Ple del Parlament Europeu va aprovar un informe que parlava de la funció que ha de
llegir més
Jordi Musons i Mas, director de l'escola Sadako, membre del consell directiu de l'Agrupació Escolar Catalana
En els darrers temps, la presentació pública als mitjans de comunicació d’estudis entorn l’educació generen, amb certa frivolitat i catastrofisme, corrents d’opinió sobre la situació educativa actual. Amb aquesta realitat de fons és necessari que els
llegir més
Salvador Carrasco Calvo, professor de Sociologia, Universitat de Barcelona
En un dels seus relats curts, datat el 1748, Voltaire conta la història d’Ituriel, que va esmerçar molts esforços per a millorar Persèpolis. La vida de la ciutat estava afectada per infinitat de mals, que quedaven sense resoldre. Després de cada inte
llegir més
Miquel Àngel Prats, professor FPCEE Blanquerna i col·laborador d’Edu21
Si a l’anterior article fèiem èmfasi en la importància que tenien les TIC com a nou llenguatge i nou alfabet emergent, en aquest escrit analitzarem els aspectes on les TIC incideixen més com a noves formes, espais i escenaris de participació, de comu
llegir més
Joana Ferrer i Miquel, doctora en Filosofia, llicenciada en Dret, professora d'institut
En aquest curs 2007-2008, l’Educació Secundària Obligatòria ha estrenat normativa d’inici de curs amb uns canvis profunds de plantejament que defineixen no tan sols alguna modificació a nivell curricular –que és el denominador comú dels reiterats can
llegir més
Mireia Civis, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
En un article publicat en el butlletí 4 d’Edu21, Jordi Longás ens deia que “ens hem de convèncer que l’educació és cosa de tots” i aquesta idea em sembla fonamental si volem que l’educació al país f
llegir més