Joan Davía Matas, mestre, CEIP Joan Miró.
Als darrers anys han anat sorgint diversos trastorns relacionats amb la pròpia imatge corporal, apareixent en menor edat, presents a major edat i afectant cada vegada més, no només les dones, sinó també els homes. Parlem de malalties com l’anorèxia,
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
L'educació és una tasca complexa, duta a terme sobre persones, per la qual cosa la figura dels professionals cobra major rellevància, en comparació amb un altre tipus d'activitat realitzada mitjançant processos mecanitzats, posem per cas.
llegir més
Mireia Civís i Zaragoza, professora FPCEE Blanquerna i col·laboradora d'Edu21
Darrerament, i amb motiu de l’estesa crisi financera i econòmica, es parla molt de recuperar valors. Es parla de com cal ajustar-se al moment actual tot fent presents valors força en desús.
llegir més
Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona
Després de presentar en un número anterior Jaume Balmes com a sintetitzador i codificador del “seny”, ara toca referir-nos amb detall a la seva pedagogia. De fet, sembla d’allò més oportú retornar al seu pensament pedagògic, més encara si es té en co
llegir més
Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona
El proper any es complirà el segon centenari del naixement de Jaume Balmes (1810-1848), un dels filòsofs més importants de la Catalunya contemporània per bé que també un dels més desconeguts, quan no mal interpretat. De fet, el seu pensament ha estat
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, col·laborador d’Edu21
L’educació integral del nostres fills ve determinada per tres contextos diferenciats: la família, l’entorn social de relació i l’escola. La qualitat d’aquests contextos influenciarà de manera significativa en l’esmentat procés educatiu.
llegir més
Lídia Juanmartí, periodista i col·laboradora d'Edu21
Què entenem per intel·ligència?
Actualment, la majoria d’experts estem d’acord en dues qüestions respecte al concepte d’intel·ligència. La primera és que, en contra del que es pensa majoritàriament, el sistema basat en una intel·ligènci
llegir més
Jaume Sarramona, Catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Ben segur que aquesta pregunta semblarà a molts un simple exercici retòric, gairebé pròpia d’un primer curs de magisteri. Però resulta que per algunes persones i grups aquest interrogant mereix una resposta negativa, contradient la tradició pedagògic
llegir més
Mariona Mas, politòloga i directora de Món Jove, i Magí Queralt, mestre de l'Escola Vedruna-Gràcia i monitor d'educació en el lleure
Ja s’ha acabat l’hivern i molts centres comencen a preparar les colònies. La principal motivació de l’equip de monitors és (hauria de ser) fer un servei al nostre entorn, a la societat que ens envolta: volem contribuir a fer un món millor, més just,
llegir més
Josep-Manuel Rafí i Francesc Solà, Director d’Edicions Educatives i Cap d’Edicions de Recursos Didàctics. Editorial Barcanova.
Quan parlem de l’escola catalana sovint ho fem enumerant els reptes que té plantejats des de les vessants més diverses: de l’alentiment dels moviments de recerca i innovació pedagògica als constants canvis legislatius i curriculars que l’afecten, pas
llegir més