Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Temps de preinscripció i de posterior matriculació a les escoles del nostre país. Les famílies en parlen i discuteixen sobre les normes que regeixen aquest procés, de tanta incidència en la vida dels pares i, lògicament, dels propis alumnes. Hi ha pu
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Una escola és una organització. És a dir, un conjunt de persones que treballen ordenadament per aconseguir uns objectius comuns. En aquest sentit (en d’altres, ja sabem que sí), una escola no es diferencia en res d’una empresa d’injecció de plàstic.
llegir més
Mireia Civís Zaragoza i Enric M. Sebastiani, FPCEE Blanquerna – URL
Sense caure en paranys terminològics, i emparats sota la pregunta genèrica de “Què ha d’ensenyar l’escola?”, el passat 2 de desembre es va dur a terme la desena Jornada d’Edu21 volen
llegir més
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
La pedagogia orsiana és una pedagogia que vol recuperar –davant de la producció en sèrie del món industrial i de la despersonalització de l’activitat laboral moderna– els valors del treball de l’artesà de l’Edat Mitjana. Llavors hom iniciava la seva
llegir més
Conrad Vilanou Torrano, Universitat de Barcelona
Pensador polièdric, personatge controvertit i una personalitat complexa, tal vegada fins i tot barroca, Eugeni d’Ors (1881-1954) va mantenir amb Catalunya una relació entre l’amor i l’odi. Si el seny i la rauxa han estat considerats tradicionalment e
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
En tots els àmbits de la vida hi ha tabús que cal superar si es vol avançar en el camí del progrés, i l’educació no és una excepció. No em refereixo a superar qualsevol cosa que hagi estat en el passat sinó a poder analitzar els temes amb serenor, se
llegir més
Joan Davía i Matas, mestre
En l’univers de la comunicació s’ha pogut constatar que en l’expressió escrita la significació prové només dels signes lingüístics, en canvi en l’expressió verbal oral són molt més importants els signes no lingüístics com la presència física, el to,
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21
La consideració de l’àmbit familiar com a partenaire indefugible de l’escola, apareix com una constant en tots els estudis i investigacions. I no només en els ensenyaments d’infantil i primària –on podria semblar que és més “natural” per l’eda
llegir més
Enric M. Sebastiani Obrador, professor de la FPCEE Blanquerna (URL), Delegat de la FIEP Catalunya, col·laborador d'Edu21
Si un terme ha estat repetit últimament amb escreix en l’àmbit educatiu és el de les competències. No obstant, malgrat la seva freqüència d’us, el sentit amb el que ha estat utilitzat no sempre ha estat clar, ben explicat i sovint ha generat c
llegir més
Àngels Domingo, doctora en pedagogia i col·laboradora d’Edu21
Molts autors consideren l’aprenentatge al llarg de tota la vida –long life learning– com el paradigma educatiu del segle XXI. També en el col·lectiu dels docents (mestres, professors, educadors, etc.) l’aprenentatge permanent es transforma en
llegir més