Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de la UAB
Com és sabut, des del 1993 existeix a Catalunya l’anomenat Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, dins del Departament d’educació – aleshores Departament d’ensenyament– que ja recollia l’experiència d’un consell anterior d’avaluació per a
llegir més
Claudi Alsina, catedràtic de matemàtiques de la UPC
La gent del món educatiu tenim assumit que el procés educatiu ha de preparar avui per a viure en un lloc concret en un món global, en una Catalunya oberta arreu. Per aquest motiu, per exemple, l’aprenentatge de les diverses llengües i l’ús de les tec
llegir més
Joan Davía i Matas, mestre
Cada vegada som més els que publiquem informació personal a Internet de forma pública: fotos al flickr, vivències en blocs/twitters, opinions en fòrums, vídeos, viatges, cançons... però, per a què ho fem? No ho fèiem abans i, en canvi,
llegir més
Ramon Farré Roure, catedràtic d'institut
L’1 de juliol de l’any passat, el Parlament aprovava la Llei d’Educació de Catalunya (LEC). El Gobierno del Estado presentà un requeriment previ d’incompetència contra alguns punts prou rellevants de la llei. El Govern de la Generalitat va con
llegir més
Àngels Domingo, pedagoga, professora i experta en formació de mestres, col·laboradora d’Edu21
Des d’Edu21 desitjo fer-vos participar d’una recent vivència educativa i formativa que acabo de viure i que considero aprofitable en els actuals moments de l’educació a casa nostra. He format part d’una gira docent pel Panamà convidada pel ministeri
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
El tema dels premis i càstigs en el procés educatiu és un dels considerats tabús, segons comentàvem en un escrit anterior; tothom els aplica i resulta difícil parlar-ne obertament. Ara, però, en farem un recordatori del que signifiquen i de les condi
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d'Edu21
Resulta evident que l’aprenentage individualitzat –que no individualista- esdevé imprescidible per garantir l’assoliment dels continguts curriculars i de les conductes adients, per arribar a considerar a una persona ben formada. No és prou, però: cal
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Dèiem en la primera part de l’article de l’anterior Butlletí que per assegurar l’èxit en les comunicacions cal tenir ben clar quan es fan, qui les fa i com es fan. És a dir, cal definir els process
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
Temps de preinscripció i de posterior matriculació a les escoles del nostre país. Les famílies en parlen i discuteixen sobre les normes que regeixen aquest procés, de tanta incidència en la vida dels pares i, lògicament, dels propis alumnes. Hi ha pu
llegir més
Albert Lacruz Bassols, assessor empresarial i educatiu, pedagog i col·laborador d'Edu21
Una escola és una organització. És a dir, un conjunt de persones que treballen ordenadament per aconseguir uns objectius comuns. En aquest sentit (en d’altres, ja sabem que sí), una escola no es diferencia en res d’una empresa d’injecció de plàstic.
llegir més