Joan Queraltó, gerent d'Edu21
Us imagineu que a Catalunya es decidís penjar a internet les avaluacions individuals de tots els mestres de Primària; al costat del nom i cognoms de cada docent, apareixeria el seu lloc al rànquing nacional en funció dels resultats dels seus alumnes
llegir més
Mercè Olivé i Rosa Ricol, coordinadores d’Educació Primària i Educació Infantil (Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues)
Podem llegir en el passat butlletí 58 d’Edu21 un article del Sr. Jaume Sarramona presentant una reflexió sobre el paper dels avis en l’educació. No cal dir que les seves paraules tenen un contingut
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia a la UAB
La proposta d’una educació bàsica comprensiva (tots els alumnes en una mateixa aula al llarg de tota l’escolarització obligatòria) va tenir des del primer moment tants defensors com detractors, aquests darrers especialment en el nivell secundari. El
llegir més
Francesc Xavier Moreno Oliver, doctor en Psicologia i pedagog, col·laborador d’Edu21
Aquest argument de temps passats, sorprenentment, avui es continua sentint en les nostres aules. Es tracta d'una tesi certa? Analitzem algunes accions docents.
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València, col·laborador d’Edu21
En referir-se als rendiments acadèmics de l'alumnat, hom considera prioritàriament –quan no exclusivament– les notes, les qualificacions. Les notes, però, no són tot el rendiment. Hi ha altres dimensions o components dels rendiments. Altrament
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
El departament d’Ensenyament ha endegat una campanya per a sensibilitzar les famílies vers la col·laboració amb les escoles. En aquesta campanya es diu que els pares poden entrar al web del departament on hi trobaran informacions que els ajudaran al
llegir més
Joan Carles Folia Torres i Albert Lacruz Bassols, col·laborador d'Edu21 (ÚTIL (Assessorament, docència, projectes).)
Fem una ullada a qualsevol acte educatiu / formatiu del nostre voltant. Atansem- nos-hi i mirem pel forat de la porta. Quants docents hi veiem? Un o més d’un? No cal resposta: és massa òbvia.
llegir més
Josep Lluís Rodríguez i Bosch, filòsof, professor de pedagogia a la UAB i col·laborador d’Edu21
Les paraules sempre parlen. Ara bé, no tothom sap escoltar-les. Una manera senzilla d'encetar aquesta sensibilitat rau en l'obertura etimològica. A saber: conèixer aquell primer senyal del qual arrenca qualsevol mot. Avui, després d'uns mesos de curs
llegir més
Marc Gijón, mestre de Primària i col·laborador d’Edu21
L’ésser humà és inquiet per naturalesa. Sempre busca noves respostes enfront les adversitats i desitja superar-se a si mateix. Si l’home sempre "vol anar a més" caldrà que ens preguntem "què és més" per a nosaltres i, alhora, què ens podem permetre c
llegir més
Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de Pedagogia de la UAB
El concepte de competències ha entrat en tots els nivells del sistema educatiu. És un concepte potent pel que fa a les seves possibilitats de desenvolupament i que suposa un important revulsiu respecte al tipus d’aprenentatge que tradicionalment ha e
llegir més