Col·laboracions

Per un sistema educatiu propi i sobirà

Marc Gijón, mestre i secretari d'Edu21

Sigui quin sigui el desenllaç del procés ja endegat, s'apropen hores decisives per a tots nosaltres i per a Catalunya. Amb tota seguretat, aquest serà recordat com un punt d'inflexió en la nostra història com a poble. Tindrem al nostre abast, segons

llegir més

Família i desenvolupament positiu dels fills adolescents

Marc Antoni Adell (Universitat de València, col·laborador d'Edu21)

Els investigadors semblen coincidir en considerar el benestar psicològic dels subjectes –dels adolescents, en el nostre cas–, com l’element vertebrador de l’equilibri de la personalitat i base imprescindible en el desenvolupament positiu del s

llegir més

Tità

Josep Lluís Rodríguez i Bosch, pedagog i col·laborador d’Edu21

Temps d'estiu, temps de concerts. D'habitud, sobretot en plena canícula, la geografia catalana s'abilla de música clàssica. De fet, hi ha festivals de quasi totes les tendències. Enguany, entre d'altres, he assistit a una audició de Mahler. La peça e

llegir més

Quan la família no respon com voldríem

Diana Michalewicz Langer, mestra, psicopedagoga i col·laboradora d’Edu21

De vegades ens trobem que la família no respon a la demanda del centre educatiu segons les nostres expectatives. Llavors s’esdevé un continu anar i venir de notes a l’agenda, o trucades que no acaben donant cap resultat. M’he trobat, tant a la consul

llegir més

La urgent necessitat d’un pacte d’Estat d’educació

Miquel Àngel Prats, director del Grau en Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i col·laborador d’’Edu21

Hom no pot esperar que passi alguna cosa diferent a la seva vida si acostuma a tenir els mateixos pensaments, fa les mateixes coses i abraça les mateixes emocions cada dia. Aplicar això a l’àmbit educatiu suposa repensar i posar en judici moltes de l

llegir més

Aprenentatge cooperatiu i millora de les competències

Salvador Vidal i Raméntol, professor de la UIC i col·laborador d’Edu21

En el “I Encuentro Universitario de Sostenibilización Curricular” que es va celebrar a la UEM (Universitat Europea de Madrid) el grup de recerca SiRSU de la UIC (Universitat Internacional de Catalunya) vam presentar un taller per a cercar nous

llegir més

Educar i la recerca de sentit

Ignacio Calderón Almendros, professor de Teoria de l’Educació de la Universidad de Málaga

Una nena acaba de començar l’educació infantil. Al principi entra desconcertada, tractant d’encaixar una situació nova lluny de la xarxa protectora de la família i els seus significats. De seguit se n’adona que pot anar cada dia a l’escola per a viur

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25