Existeixen dos moviments pedagògics que actualment prenen força protagonisme en la majoria de propostes reformadores, tot i que no es poden considerar una novetat. Una d'aquestes tendències és l'èmfasi en la conveniència d'una major personalització d
articles i publicacions
En un moment com el present, potser és necessari que persones com Pilar Benejam parlin de la dignitat de la professió de mestre, de la seva complexitat, de les seves exigències, de la satisfacció de treballar amb infants i joves i de la responsabilit
Diverses experiències i innovacions pedagògiques, que darrerament estan proliferant en el nostre entorn, posen l'èmfasi en el necessari replantejament de les pràctiques organitzatives i metodològiques tradicionals dels processos d'ensenyament i apren
El cas de l'Alan, el noi transsexual de tan sols 17 anys que es va llevar la vida la nit de Nadal, no es pot tractar com un fet aïllat i marginal. No ha estat només una víctima de la transfòbia, sinó també de la manca de cultura i sensibilització env
"Sense equitat no pot existir un sistema educatiu que es defineixi de qualitat o d’excel·lència"
Aquesta obra clarifica què signifiquen les competències bàsiques, què aporten de nou al treball docent i què mantenen del vigent fins ara. Presenta les competències bàsiques que s'han determinat des del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de
"No tots els que cauen en aquestes xarxes terroristes han fracassat des del punt de vista acadèmic, però no estem parlant de resultats acadèmics, sinó de resultats educatius"
Educación, pobreza y exclusión en la vida de José Medina.
Sempre que arriben les vacances d’estiu, aquells que durant molts anys ja les vinculem com l’interval necessari entre un curs escolar o universitari i un altre, acostumem –a estones– a pensar com podem desenvolupar la docència de forma diferent en re
L'aprenentatge al llarg de la vida és un concepte que en els darrers anys ha envaït, no només la literatura pedagògica sinó que s'ha incorporat en la majoria d'àmbits socials, comunicatius i normatius amb molta facilitat. La raó és senzilla: qui nega
Amb l'opinió de Francesc Xavier Moreno, professor de pedagogia aplicada de la UAB.
Resten menys de quatre mesos pel 27-S i encara estem encallats discutint qui s'apunta i qui no, amb quines condicions i en quines no, a un full de ruta que ens ha de portar, si el mandat democràtic així ho determina, envers la construcció d'un nou es