"El projecte educatiu dels nois ha d'estar per sobre dels interessos dels docents"
articles i publicacions
Aquest és el darrer llibre del professor José Manuel Esteve de la Universitat de Màlaga que ens va deixar aquest estiu. La seva saviesa, mestratge i generositat ens acompanyaran sempre en la memòria a l’igual que en aquesta obra la memòria de cadascú
A l’inici d’aquest curs universitari hem viscut una polèmica que no per esperada ha resultat menys sorprenent. El nou sistema d’accés a la universitat ha possibilitat que els estudiants procedents dels estudis dels cicles formatius de grau superior (
Resposta d'Enric Roca, coordinador d'Edu21, a La Carta al Lector de La Vanguardia titulada "Portàtils a secundària".
"En el món educatiu disposem de molts experts a fer sempre el mateix però de forma diferent". “La digitalització efectiva no passa per l'anunci que milers d'alumnes disposaran del seu portàtil o que els llibres impresos seran substituïts pels electrò
“No és correcte que l'autonomia de centre pagui peatges de tipus gremialista o corporatiu al marge de la concepció pedagògica que defensi”
L’estiu és un temps de gaudir, de relaxament, d’aparent llibertat, de fer coses pel plaer de fer-les i sense cercar res a canvi. És per tot això que ofereix unes possibilitats educatives immillorables. Les persones estem més relaxades i això propicia
En els darrers dies hem tingut l'oportunitat de llegir la sentència completa que el Tribunal Constitucional (STC) ha emès en referència al recurs d'inconstitucionalitat sobre l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. També hem pogut examinar l'informe jurí
Publicació de l'estudi sobre una experiència d'aprenentatge de valors a secundària que va resultar guanyador de la tercera edició del Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. El treball guardonat, titulat De Sòcrates a l'Ipod, és o
Diego Arcos, president del Casal Argentí de Barcelona, teoritza sobre la nova immigració al llibre 'Immigració i sobirania' (Ed. Veunova). En aquesta
"Quina formació volem per als nostres fills, la que nosaltres decidim o la que dictin altres? Ha arribat l'hora de proclamar que també, quan hem de definir quina escola i quina formació volem per als nostres fills, la decisió correspon als ciutadans
En aquests temps de canvis i incerteses que vivim, sembla que hem passat de l'autoritat paterna, inqüestionable per l'argument irrefutable del mastegot, a l'autoritat paterna inexistent perquè volem ser pares "guais" i moderns i simpàtics... Uns adje