Aquesta setmana finalitza el curs escolar. I arriben les notes i també el moment de decidir com organitzar la vida familiar per atendre els infants. Volem explicar una realitat que no es percep habitualment.
articles i publicacions
Ara portàtils per a cada nen, ara per al centre; ara sisena hora, ara la traiem perquè no fa falta; ara suprimim la setmana intensiva, ara la tornem a permetre; ara proposem setmana blanca, ara cinc dies com es vulgui; ara mestres especialistes per a
Educar és bàsicament exemplificar i, sobretot, saber escoltar. Educa millor –més eficaçment– qui ensenya poc i escolta molt. Si educar és bàsicament oferir capacitat d'escolta i oportunitats de mostrar exemples vitals des d'un mateix, des del comport
"La hora del recreo" és un llibre de fotografies i relats que acosten al lector a la dura realitat de setze nens, nenes i adolescents treballadors. Els beneficis del llibre es destinen íntegrament al Programa Pronen, que des del 1998 treballa per ofe
Qualsevol feina té els seus inconvenients, les seves ingratituds, també les seves virtuts i recompenses. I res és com, des de fora, molt sovint es pensa. Fer de mestre d'educació infantil o de primària, o bé exercir de professor de secundària, avui s
Com podríem garantir que els mestres d’una escola, que els professors d’un institut, romanguessin en el centre perquè ho desitgen, perquè se senten identificats amb un projecte educatiu col·lectiu i perquè es troben a gust amb els alumnes i els compa
Qüestionar-se la manera de reduir el fracàs escolar o la forma d’incrementar l’èxit acadèmic és, doncs, una pregunta cabdal. La seva resposta no només té un impacte individual, sinó efectes col·lectius en generar una societat més culta, pròspera i se
El programa 30 Minuts d’ahir ens va presentar dues realitats educatives que, per les seves característiques, conviden a la reflexió i, també inevitablement, a la comparació amb el nostre sistema educatiu.
El desacord entre l'interès dels nois i noies per l'estudi i les ofertes acadèmiques que la institució escolar els ofereix constitueix una entrellaçada xarxa que comença a teixir-se des dels primers anys d'escolarització, que es va consolidant a la p
Article d'Enric Roca publicat a La Vanguàrdia, en el marc del tema de debat "Per què el meu fill no va a l'escola?".
Per què resulta important posar èmfasi en el lideratge de l’aula? Que potser no es dóna per descomptat que tot docent, en la seva tasca d’aula, no exerceix un lideratge institucional que ja li ve donat? Si és així, a quina altra mena de lideratge ens
Fer-se preguntes. Vet aquí allò fonamental. La capacitat, la voluntat, l’hàbit de fer-se preguntes. Des de l’educació infantil fins la universitat, el món professional o el personal. Anhel de continuar fent-se preguntes. De cercar les respostes. Molt