
Des del franquisme fins al camí de la il·lusió col·lectiva Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En
Des del franquisme fins al camí de la il·lusió col·lectiva Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En
En les darreres setmanes hem vist com autoritats, polítics i entitats diverses s'han exclamat pels comentaris que han proliferat a les xarxes socials caracteritzats per insults, amenaces i un munt de despropòsits adreçats a persones i col·lectius div
Agafant el fil del llibre d’ Ursula Oberst, “El trastorn del nen consentit”, els autors es dirigeixen a pares, professors i psicòlegs que tracten amb nens normals, nens difícils i nens amb problemes comportamentals. Descriuen els principals errors qu
En societats on la complexitat augmenta, i tot es fa més difícil de gestionar, la tasca educativa de famílies, docents i educadors en general també esdevé més feixuga. Les receptes clàssiques es mostren inoperants per donar una resposta efectiva als
Aquest llibre ens proposa pensar l'educació com un compromís i sentir-la com un gust. Té el propòsit d'estimular els docents, les famílies i els més diversos agents socials per assumir entre tots el compromís d'afrontar l'educació amb més clarividènc
Aquesta setmana s'ha celebrat a Barcelona una nova edició del Mobile World Congress. Durant aquests dies a la ciutat es respira un aire innovador, una sensació que les marques i les entitats vinculades a les tecnologies de mòbils i tauletes ens porte
Per l’experiència adquirida a través de l’observació del dia a dia a les classes sabíem que l’etapa d’educació infantil és el període durant el qual els infants manifesten de manera espectacular la capacitat
Educar, o sigui, tenir clara la intencionalitat d'influir en un altre perquè aquest aprengui, es comporti o actuï d'una forma determinada, és una tasca compartida per tota la societat. Tothom educa amb més o menys intensitat, voluntat o consciència.
Encetem un any, el 2014, decisiu per al nostre país. Un any que es preveu molt intens políticament i socialment. Un any on, amb el fons commemoratiu del tricentenari dels fets del 1714, ens plantejarem com a ciutadans de Catalunya què volem que sigui
"Hi ha una correlació evident entre llegir molt poc o gairebé gens i els pobres resultats també en expressió escrita"
Quan l’any 2013 arriba a la seva fi resulta adient fer-ne un balanç del què ha estat per a l’educació de casa nostra. L’administració educativa catalana ha vist com un any més ha tingut que fer equilibris per seguir reduint la despesa, al temps que i
El darrer informe PISA corresponent a l’any 2012 s’ha centrat principalment en l’avaluació de la competència matemàtica entre els estudiants de 15 anys de 65 països o economies participants. En aquesta mateixa competència es va focalitzar l’informe d