Agafant el fil del llibre d’ Ursula Oberst, “El trastorn del nen consentit”, els autors es dirigeixen a pares, professors i psicòlegs que tracten amb nens normals, nens difícils i nens amb problemes comportamentals. Descriuen els principals errors qu
articles i publicacions
En societats on la complexitat augmenta, i tot es fa més difícil de gestionar, la tasca educativa de famílies, docents i educadors en general també esdevé més feixuga. Les receptes clàssiques es mostren inoperants per donar una resposta efectiva als
Aquest llibre ens proposa pensar l'educació com un compromís i sentir-la com un gust. Té el propòsit d'estimular els docents, les famílies i els més diversos agents socials per assumir entre tots el compromís d'afrontar l'educació amb més clarividènc
Aquesta setmana s'ha celebrat a Barcelona una nova edició del Mobile World Congress. Durant aquests dies a la ciutat es respira un aire innovador, una sensació que les marques i les entitats vinculades a les tecnologies de mòbils i tauletes ens porte
Per l’experiència adquirida a través de l’observació del dia a dia a les classes sabíem que l’etapa d’educació infantil és el període durant el qual els infants manifesten de manera espectacular la capacitat
Educar, o sigui, tenir clara la intencionalitat d'influir en un altre perquè aquest aprengui, es comporti o actuï d'una forma determinada, és una tasca compartida per tota la societat. Tothom educa amb més o menys intensitat, voluntat o consciència.
Encetem un any, el 2014, decisiu per al nostre país. Un any que es preveu molt intens políticament i socialment. Un any on, amb el fons commemoratiu del tricentenari dels fets del 1714, ens plantejarem com a ciutadans de Catalunya què volem que sigui
"Hi ha una correlació evident entre llegir molt poc o gairebé gens i els pobres resultats també en expressió escrita"
Quan l’any 2013 arriba a la seva fi resulta adient fer-ne un balanç del què ha estat per a l’educació de casa nostra. L’administració educativa catalana ha vist com un any més ha tingut que fer equilibris per seguir reduint la despesa, al temps que i
El darrer informe PISA corresponent a l’any 2012 s’ha centrat principalment en l’avaluació de la competència matemàtica entre els estudiants de 15 anys de 65 països o economies participants. En aquesta mateixa competència es va focalitzar l’informe d
Aquesta setmana s'han fet públics els resultats de l'informe PISA de l'any 2012. De les tres competències que avalua (comprensió lectora, matemàtiques i ciències) s'ha aprofundit més en la competència matemàtica, igual que al 2003. Per això resulta e
La OCDE aconseja elevar la excelencia sin abandonar la equidad del sistema