
"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"
"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"
Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br
"Sense confiança en el sistema no hi ha cap mesura que per si mateixa garanteixi la millora dels resultats acadèmics".
"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".
"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".
"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.
"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".
"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"
"Cal que la direcció escolar es professionalitzi de veritat i constitueixi el primer nivell de supervisió del sistema".
"L'administració educativa ha de ser sentida com un gestor més eficient i coordinat i molt més proper als centres del que ho és ara".
"No només es tracta de dotar-nos d'un marc legislatiu adient a les demandes dels nous temps sinó, sobretot, de ser capaços d'endegar un procés reflexiu que ens porti a un autèntic canvi de model educatiu. Ja no ens serveix l'actual."
Article de Pilar Benejam, membre del Jurat del Premi Edu21, on planteja la necessitat de millorar la formació del professorat, afirmant que un bon professor de secundària no es pot formar amb un breu curs d'adaptació pedagògica.