"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".
articles i publicacions
"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".
"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.
"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".
"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"
"Cal que la direcció escolar es professionalitzi de veritat i constitueixi el primer nivell de supervisió del sistema".
"L'administració educativa ha de ser sentida com un gestor més eficient i coordinat i molt més proper als centres del que ho és ara".
"No només es tracta de dotar-nos d'un marc legislatiu adient a les demandes dels nous temps sinó, sobretot, de ser capaços d'endegar un procés reflexiu que ens porti a un autèntic canvi de model educatiu. Ja no ens serveix l'actual."
Article de Pilar Benejam, membre del Jurat del Premi Edu21, on planteja la necessitat de millorar la formació del professorat, afirmant que un bon professor de secundària no es pot formar amb un breu curs d'adaptació pedagògica.
Article publicat al diari Avui on l'autor qüestiona tant la durada de les vacances docents com les raons que les famílies addueixen per reduir-les.
Article de Francesc Xavier Moreno, col·laborador d'Edu21, publicat a La Vanguardia, on planteja que els pares han de garantir que el procés educatiu no s'interrompi durant les vacances escolars.
Els experts defensen el valor de la matèria més enllà de la prevenció de l'obesitat | En destaquen el caràcter socialitzador, integrador i dinamitzador.