Llibre recomanat

L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2011

Miquel Martínez i Bernat Albaigés (directors) (Fundació Bofill)

En el marc de l'actual conjuntura econòmica i social, en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del nostre model de benestar social, aquest anuari d'educació situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats e

llegir més

Per què als nens no els agrada anar a l’escola?

Daniel T. Willingham (Editorial Graó)

Les respostes d'un neurocientífic al funcionament de la ment i les seves conseqüències a l'aula Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorç

llegir més

La construcció del pensament a l’aula

Mariona Corcelles i Antoni Pujadas (Editorial Barcanova)

Aquest mes de novembre l'Editorial Barcanova ha publicat l’obra guanyadora de la cinquena edició del Premi d’Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. Es tracta d’un treball que afronta la necessitat de reflexionar sobre el senti

llegir més

Connecta’t per aprendre. Aprenentatge social i personalitzat

Jordi Jubany i Vila (Associació de Mestres Rosa Sensat)

En aquest llibre es presenten els marcs de referència que serveixen per desenvolupar activitats interessants i innovadores amb l'ajuda de les TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació). Es faciliten recursos, experiències i propostes per

llegir més

Perill, nens

Francesco Tonucci (FRATO)

Selecció de textos amb el propòsit principal de mantenir un diàleg amb els lectors sobre diferents aspectes de la relació entre adults i infants, ja sigui en la família, a l'escola o a la ciutat. Aspectes que, dissortadament, i tal com apunta el mate

llegir més

Llegir, més enllà de les lletres

Enric Queralt Catà (Pagès editors)

Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d’algunes de les raons que, encara avui, impedeixen avançar, de manera generalitzada, en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball a

llegir més

Educació i mobilitat social a Catalunya

Xavier Martínez Celorrio i Antoni Marín Saldo (Fundació Bofill)

Anàlisi de la mobilitat social del període comprès entre 1955 i 2005 (volum 1), i actualització amb dades del 2009 (volum 2). L'estudi desmenteix el tòpic d'una societat catalana tancada rígida i classista i mostra uns índexs alts de mobilitat; posa

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12