Miquel Martínez i Bernat Albaigés (directors) (Fundació Bofill)
En el marc de l'actual conjuntura econòmica i social, en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del nostre model de benestar social, aquest anuari d'educació situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats e
llegir més
Daniel T. Willingham (Editorial Graó)
Les respostes d'un neurocientífic al funcionament de la ment i les seves conseqüències a l'aula
Com funciona el cervell d'un alumne? Què és el que fa que pugui seguir perfectament la trama de la seva pel·lícula preferida o entendre les retorç
llegir més
Mariona Corcelles i Antoni Pujadas (Editorial Barcanova)
Aquest mes de novembre l'Editorial Barcanova ha publicat l’obra guanyadora de la cinquena edició del Premi d’Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. Es tracta d’un treball que afronta la necessitat de reflexionar sobre el senti
llegir més
Jordi Jubany i Vila (Associació de Mestres Rosa Sensat)
En aquest llibre es presenten els marcs de referència que serveixen per desenvolupar activitats interessants i innovadores amb l'ajuda de les TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació). Es faciliten recursos, experiències i propostes per
llegir més
Francesco Tonucci (FRATO)
Selecció de textos amb el propòsit principal de mantenir un diàleg amb els lectors sobre diferents aspectes de la relació entre adults i infants, ja sigui en la família, a l'escola o a la ciutat. Aspectes que, dissortadament, i tal com apunta el mate
llegir més
Enric Queralt Catà (Pagès editors)
Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d’algunes de les raons que, encara avui, impedeixen avançar, de manera generalitzada, en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball a
llegir més
Ignacio Calderón Almendros i Sabina Andrea Habegger Lardoeyt (Ediciones Mágina)
Aquest llibre és un exemple de com, a vegades, les pràctiques de la institució escolar poden resultar contràries als principis d’inclusió que diu vol defensar. La narració de l’experiència de Rafael Calderón –primer ciutadà de l’Estat espanyol amb sí
llegir més
Enric M. Sebastiani i Domingo Blázquez Sánchez
"Com formar un bon esportista? Un model basat en competències" ofereix una visió reflexiva, renovada i innovadora de l'ensenyament esportiu. L'obra mostra alternatives sobre què suposa ensenyar esport i què vol dir ser un bon esportista al segle XXI.
llegir més
Ricard Aymerich, Josep M. Lluró i Enric Roca (Fundació Bofill)
Una pregunta es troba a l'origen d'aquest llibre. Junts a l'aula? revela el desencontre que existeix entre els models establerts i la pràctica a les escoles. Ens preguntem per quina raó hi ha una pràctica generalitzada de segregació per grups de nive
llegir més
Xavier Martínez Celorrio i Antoni Marín Saldo (Fundació Bofill)
Anàlisi de la mobilitat social del període comprès entre 1955 i 2005 (volum 1), i actualització amb dades del 2009 (volum 2). L'estudi desmenteix el tòpic d'una societat catalana tancada rígida i classista i mostra uns índexs alts de mobilitat; posa
llegir més