Llibre recomanat

PISA 2009: avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya

Ferran Ferrer (director), Alba Castejón, José Luis Castel i Adrià Zancajo (Fundació Jaume Bofill)

Anàlisi dels resultats del PISA 2009 relatius a Catalunya, a partir d'alguns temes claus en l'escola del nostre país: excel·lència i fracàs escolar, alumnat desafavorit i resiliència educativa, hàbits lectors i estratègies d'aprenentatge...

llegir més

El cerebro infantil

José Antonio Marina (Biblioteca UP)

L'estudi del cervell ha tingut resultats espectaculars els darrers anys, però aquests coneixements s'han aplicat més a la clínica que a l'escola i a l'educació. No es tracta que tots ens fem neuròlegs, sinó que tinguem una idea general de com funcion

llegir més

Prisioneros con dilemas y estrategias dominantes

Jordi Deulofeu (RBA Llibres)

Els jocs i les matemàtiques, una relació constant al llarg de la història, entre l'estatègia i allò lúdic, entre el coneixement i el divertiment. La humanitat ha generat infinitat de jocs en els que intervenen l'atzar, l'estratègia, la reflexió, la p

llegir més

La hora del recreo

Carlos Spottorno i Fernando Marías (editors)

"La hora del recreo" és un llibre de fotografies i relats que acosten al lector a la dura realitat de setze nens, nenes i adolescents treballadors. Els beneficis del llibre es destinen íntegrament al Programa Pronen, que des del 1998 treballa per ofe

llegir més

Informe sobre el risc de fracàs escolar a Catalunya

Jorge Calero, Josep Maria Rañé (ponents), Xavier Riudor (dir.) (CTESC, Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya)

Informe sobre “risc de fracàs escolar a Catalunya”. Aquest informe té, com a objectius generals, d’una banda, caracteritzar el col·lectiu d’alumnes en situació de risc de fracàs escolar i de l’altra, identificar i prioritzar els factors que l’expliqu

llegir més

Emociones e inteligencia social

Ignacio Morgado, catedràtic de psicobiologia a l'Institut de Neurociència de la Universitat Autònoma de Barcelona

Nova edició revisada i actualitzada de "Emociones e inteligencia social", d'Ignacio Morgado, qui ha estat ponent en diverses Tribunes d'Edu21 sobre neurociències i educació. L'obra tracta sobre les emocions i els sentiments: què són, com van aparèixe

llegir més

Infància i futur. Noves realitats, nous reptes

Pau Marí-Klose, Marga Marí-Klose, Elizabeth Vaquera i Solveig Argeseanu Cunningham (Fundació "La Caixa")

Aquest estudi examina les activitats i relacions dels infants de 0 a 10 anys i l'impacte que tenen sobre la vida infantil les transformacions socials recents, com ara l'aparició de nous tipus de família, la incorporació massiva de la dona al mercat l

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10