Llibre recomanat

Aprensenyar. Evidències i implicacions educatives d’aprendre ensenyant.

Has après ensenyant? Algun cop has après alguna cosa per ensenyar-la? La majoria dels docents responem afirmativament. A vegades aprenem per ensenyar els nostres alumnes; altres vegades, aprenem quan som a classe (explicant o qüestionant); i d’altres, reflexionant en sortir de classe... Són episodis esporàdics? O és que ensenyar és una bona manera d'aprendre, com s’ha dit des de l'antiguitat?

llegir més

Impertinentes. El desgarro de pensar

Octavi Fullat (Edicions de la Universitat de Barcelona)

El presente libro constituye la biografía intelectual del autor, en la que relata cómo veintiún pensadores le hicieron caer del corcel del cristianismo sobre el que montaba tan seguro. Veintiún «impertinentes» que socavaron los cimientos que sustenta

llegir més

Neurociència per educadors

David Bueno Torrens

Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s’ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per

llegir més

Aprendre de lletres. Literatura i pedagogia, vides paral·leles

Enric Prats (Edicions de la Universitat de Barcelona)

Pedagogia i literatura són disciplines humanes amb molts paral·lelismes. L’educació té molt de ficció, com la narrativa té molt de pedagogia. Créixer i fer créixer són accions indefugibles de la condició humana, que s’aconsegueixen per la via educati

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12